۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۶:۰۰
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85591989
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روسیه و عربستان بر افزایش سرمایه گذاری مشترک تاکید کردند

تهران-ایرنا- وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو و ریاض علاقه مند به افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی و گسترش همکاری ها در زمینه سرمایه گذاری هستند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا از "خبرگزاری تاس", این بیانیه در پی سفر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه به عربستان سعودی منتشر شد.

به گفته این وزارتخانه، وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفر خود به عربستان، مورد استقبال محمد بن سلمان ولیعهد این کشور قرار گرفت و با فیصل بن فرحان آل سعود وزیر امور خارجه عربستان دیدار و گفت و گو کرد.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد، در این گفت وگوها "علاقه متقابل به گسترش روزافزون همکاری های تجاری و اقتصادی، گسترش همکاری های سرمایه گذاری از جمله اجرای پروژه های جاری و آینده و همچنین تعمیق همکاری های فرهنگی، بشردوستانه و علمی-فنی ابراز شد. "

وزارت خارجه روسیه ادامه داد که در این دیدار " اهمیت زیادی به افزایش سطح همکاری های در قالب اوپک پلاس داده شد."

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه روسیه, در این دیدار دو طرف همچنین توجه قابل توجهی به مسائل منطقه ای جاری از جمله "چشم انداز حل و فصل مناقشه فلسطین و اسرائیل با توجه به تشدید بی سابقه خشونت ها در نوار غزه و همچنین وضعیت یمن, سودان و سوریه شد."

به گزارش ایرنا, لاوروف روز گذشته برای مشارکت در نشست گفت‌وگوی راهبردی روسیه و شورای همکاری خلیج فارس به عربستان سفر کرده است.

انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در این نشست درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات در دستور کار منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله تقویت امنیت منطقه خلیج فارس، حل‌وفصل بحران‌ها و هماهنگی و همکاری در بازار نفت و گاز، بحث و گفت‌وگو کنند.

بنابراین گزارش، وزیر خارجه روسیه در این سفر با همتایان سعودی، هندی و برزیلی خود دیدار و درباره مسائل مختلف گفت‌وگو کرد.

سران هیأت‌های اعزامی به ریاض همچنین اوضاع خاورمیانه از جمله تشدید درگیری‌های فلسطینی-اسرائیلی و تحولات سوریه، یمن و لیبی را بررسی کردند.

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پیش تر (تیر ۱۴۰۲) در مسکو نشستی را با حضور وزیر خارجه روسیه برگزار کرده بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha