تعاونی‌ها زمینه مردمی‌سازی اقتصاد را فراهم می کنند

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان‌شمالی گفت: شرکت های تعاونی، بستری مناسب برای تحقق شعار سال و مردمی کردن اقتصاد است بر این اساس باید بیش از پیش از ظرفیت این بخش استفاده شود.

به گزارش ایرنا محمدرضا حسین نژاد روز سه شنبه در نشست شورای تعاون استان اظهار کرد: ظرفیت های بسیاری برای توسعه تعاونی‌ها در این استان وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم توسعه اقتصادی را در این خطه از کشور رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: معادن از جمله ظرفیت های مناسب برای تشکیل و توسعه تعاونی ها در این استان است و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این بخش می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی در این خطه از کشور باشد.

حسین نژاد افزود: همچنین بخش کشاورزی و ایجاد صنایع وابسته به آن از دیگر مزیت های استان برای توسعه تعاونی ها است، علاوه بر آن بخش گردشگری و صنایع دستی نیز می تواند مورد توجه تعاونگران برای فعالیت های اقتصادی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تعاونی ها با تجمیع سرمایه خرد، زمینه ساز انجام اقدامات و طرح های بزرگ در جامعه هستند، گفت: نظارت و ارائه آموزش های لازم در تشکیل تعاونی ها باید بسیار مورد توجه باشد تا این شرکت ها در مسیر فعالیت خود دچار مشکل و یا انحراف نشوند.

استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: بروز مشکل در فعالیت تعاونی ها سبب کاهش انگیزه دیگران برای ایجاد این شرکت ها می شود از این رو باید کمک کنیم تا تعاونی ها با قوت به فعالیت ادمه دهند.

وی گفت: بازاریابی و پرداخت تسهیلات برای تداوم و قوت بخشیدن به حیات و فعالیت تعاونی ها، مورد درخواست این شرکت ها است که در چهارچوب قانون باید حمایت های لازم در این باره انجام شود، همچنین مشوق های بیمه ای و مالیات سبب می شود تعاونی قوی تر در فعالیت خود گام بردارند.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر دستگاه به فراخور وظایف خود به تعاونی ها کمک کند تا در سالی که با نام تولید و مشارکت مردم گره خورده است، شاهد به ثمر نشستن اهداف ایجاد این شرکت ها در جامعه و رونق اقتصادی باشیم.

تعاونی ها بازوی توانمند اقتصاد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این نشست، تعاونی ها را بازوری توانمند اقتصاد عنوان کرد و گفت: تعاونی ها مصداق بارز تحقق مردمی کردن اقتصاد در جامعه هستند.

مهدی اسلام خواه اظهار کرد: یکی از مشکلات برای فعالیت تعاونی ها، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی در این شرکت ها است، در این زمینه نیاز است تا با همکاری دستگاه های متولی، مکانی برای فروش محصول تعریف شود.

وی افزود: همچنین می توان از ظرفیت نمایشگاه مجازی و بسترهای موجود در دستگاه ها در این زمینه استفاده کرد.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به تعاونی ها از دیگر درخواست های تعاون گران است که با توجه به ناترازی میزان منابع و مصارف بانک ها، انتظار است با تعریف خط اعتباری ویژه، این مشکل برطرف شود.

اسلام خواه با اشاره به پیگیری های انجام شده برای تعریف خط اعتباری ویژه برای بانک توسعه تعاون، گفت: پیگیری های لازم از طرف استانداری در این باره انجام می شود که امید می رود به نتیجه مطلوب برسد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha