اجرای موسیقی «سینما پارادیزو» تا «ابن سینا» در «نوای آفتاب»

تهران- ایرنا- قطعات ارکستر «نوای آفتاب» به رهبری امین سالمی با اجرای موسیقی مطرح‌ترین فیلم‌های سینمای ایران و جهان مشخص شد که موسیقی فیلم‌های «سینما پارادیزو»، «پدرخوانده» و سریال «ابن سینا» از جمله آنهاست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارکستر نوای آفتاب، این ارکستر ششم و هفتم مهرماه با اجرای قطعاتی از فیلم‌های مطرح سینمای ایران و جهان در تالار وحدت روی صحنه می‌رود و فروش بلیت این کنسرت از روز گذشته آغاز شده است.

امین سالمی رهبر ارکستر «نوای آفتاب» گفت: برای این کنسرت که به صورت بی‌کلام اجرا خواهد شد، ۹ قطعه از قطعات اجرایی کنسرت گذشته و هشت قطعه جدید نیز از دیگر برگزیده‌های مطرح سینمای ایران و جهان انتخاب شده است و در این اجرا، چهار قطعه ایرانی، یک قطعه آذری، یک قطعه از سینمای ترکیه و مابقی قطعات از سینمای جهان هستند.

وی افزود: قطعات فیلم‌های سینمایی «چشم ببر» با آهنگسازی دان پریستون، «سینما پارادیزو» با آهنگسازی انیو موریکونه، «لئون حرفه‌ای» با آهنگسازی اریک سرا، «پدرخوانده» با آهنگسازی نینو روتا، «بازی تاج و تخت» با آهنگسازی رامین جوادی، فیلم سینمایی «عصر جدید» با آهنگسازی چارلی چاپلین، سریال «ابن سینا» با آهنگسازی فرهاد فخرالدینی، فیلم «قیصر» به آهنگسازی اسفندیار منفرد زاده دراین کنسرت اجرا می‌شوند.

اجرای موسیقی «سینما پارادیزو» تا «ابن سینا» در «نوای آفتاب»

فیلم «۳:۱۰ به یونا» با مویسقی مارکو بلترامی، «تایتانیک‌» به آهنگسازی جیمز هورنر، سریال «پوآرو» با آهنگسازی کریستوفر گانینگ و استیون مک کیان، فیلم سینمایی «داستان عشق» با آهنگسازی فرانسیس له، «رومئو و ژولیت» با موسیقی نینو روتا، «ایزل» با آهنگسازی تویگار ایشیکلی، «آرشین مال آلان» با موسیقی اُوزِئیر حاجی‌ بیگف و دو قطعه آخر از فیلم‌های سینمایی «گرگ‌ها» و «مادر» خواهد بود.

کنسرت مایستر داریوش حجازی و مدیر ارکستر جابر ماجدی هستند و تنظیم و ارکستراسیون قطعات توسط محمدرضا آقایی و امین سالمی صورت گرفته است که هر دو تهیه‌کننده برنامه نیز هستند.

در این اجرا ۳۶ نوازنده می‌نوازند که بخش کلاسیک مشتمل بر ارکستر زهی و فلوت و پیانو، بخش پاپ شامل گیتار کلاسیک، گیتاربیس،‌ اینوک و هارمونیکا و ساکسفون،‌ درامز و کونکا و پرکاشن و گروه سازهای ایرانی شامل تار،‌ سه‌تار، سنتور، قانون،‌ تمبک و دف است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha