اجرای پویش «هم‌خانواده» در مناطق ۲۲ گانه پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - مدیرکل امور زنان وخانواده شهرداری تهران از اجرای نخستین پویش «هم‌خانواده» و استقبال بیش از ۲۰۰ خانواده تهرانی از آن، خبر داد.

به گزارش ایرنا از اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، مریم اردبیلی روز سه‌شنبه با اشاره به اثرگذاری نقش خانواده در احوالات زندگی اظهار کرد: خانواده مناسب‌ترین‌ جایگاه برای تامین نیازهای انسان و بهترین بستر برای تامین امنیت و آرامش روانی او است از این رو ارتباط نزدیک با اعضای خانواده، بطور مستقیم با سلامت روانی فرد و خانواده ارتباط دارد.

وی ادامه داد: اعضای خانواده با گذراندن زمان با نیازها و علایق یکدیگر آشنا شده و این امر باعث سازگاری بیشتر افراد با محیط خانوادگی خود خواهد شد.

اردبیلی با بیان اینکه برگزاری رویدادهای خانواده‌محور، برای رشد فردی و روابط خانوادگی بسیار حایزاهمیت است، افزود: خانواده‌هایی که بیشتر با هم وقت می‌گذرانند و دررویدادهای‌ خانواده‌محور شرکت می‌کنند، احساس‌ خوشبختی و رضایت بیشتری از زندگی ‌دارند.

اجرای پویش «هم‌خانواده» در مناطق ۲۲ گانه پایتخت

به گفته وی از مزایای برگزاری چنین رویدادهایی، ارتقای آگاهی، شناخت و سازگار شدن اعضای خانواده با یکدیگر است.

مشاور شهردار تهران در امور زنان و خانواده همچنین با اشاره به برگزاری پویش «هم خانواده» گفت: ‌اداره ‌کل ‌امور زنان ‌و خانواده با عنایت به رسالت ‌خود درخصوص‌ توانمندسازی خانواده‌ها و جاری‌سازی ‌رویکرد خانواده‌محوری در شهر در نظر دارد مجموعه رویدادهای خانواده محوری را تحت عنوان «هم‌خانواده» برای خانواده‌های شهروند تهرانی در مناطق ۲۲گانه اجرایی کند که نخستین پویش آن چندی پیش برگزار شد.

وی تحکیم بنیان‌ خانواده‌ و ‌افزایش تاب‌آوری‌آن، ایجاد جامعه‌ای‌ خانواده‌ محور درراستای تقویت نهاد خانواده، ارتقای آگاهی، ‌مهارت‌های فردی‌و خانوادگی ‌در راستای ‌توانمندسازی فردی - اجتماعی، جاری‌سازی‌ رویکرد خانواده‌محوری‌ در شهر و ارتقای نشاط‌ عمومی را از جمله اهداف برگزاری این پویش برشمرد.

به گزارش ایرنا، پویش «هم خانواده» شامل اجرای برنامه‌های فراغتی وآموزشی برای کودکان و نوجوانان و برگزاری کارگاه آموزشی خانواده محور برای والدین است.

آغاز بیست و یکمین نمایشگاه زنان و تولید ملی از فردا

بیست و یکمین دوره نمایشگاه «زنان و تولید ملی» با حضور تولیدکنندگان برتر ایرانی از ۲۱ شهریورماه از ساعت ۱۰ تا ۲۱ در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه همچون دوره های پیشین، پوشاک خانواده و صنایع دستی به صورت مستقیم عرضه می‌شود و در مجموع بیش از ۳هزار نفر از زنان سرپرست خانوار، دست آفریده‌های خود را ارائه می‌دهند. کسب و کارها در این دوره به ۳۱۷ مجموعه کسب و کار رسیده است و علاوه بر فضای نمایشگاهی بوستان گفتگو، در چند بوستان دیگر اعم از بوستان ملت، بوستان لاله، بازارچه باغ فیض و بازارچه میدان شهدا نیز دست آفریده های زنان توانمند پایتخت به معرض نمایش و فروش گذاشته می شود.

در دوره بیست و یکم هم برنامه های جنبی همچون کارگروه اشتغال معیشت پایدار، کارگروه مشاوره مددکاری حمایت، کارگروه سلامت و برنامه تقدیر از کارآفرینان کوثر و برنامه هم خانواده برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha