۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۱۸
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85592342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از سه هزار فقره وام ازدواج در خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان‌شمالی گفت: سه هزار و ۲۶۶ فقره وام ازدواج به میزان ۱۱ هزار و ۹۲ میلیارد ریال از ابتدای سالجاری تاکنون به متقاضیان استان پرداخت شده است.

رضا طهماسبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تسهیلات ازدواج را ۱۳ بانک دولتی و غیر دولتی خراسان شمالی پرداخت کردند.

وی افزود: سال گذشته در مجموع بیش از ۹۵ درصد شبکه بانک های دولتی و نیمه دولتی استان اهداف خود را محقق کردند و در فرآیند کلی با توجه به نسبت مصارف و منابعی که در مجموع بین شبکه بانکی استان است از ابتدای امسال دچار محدودیت هایی هستیم اما به هیچ عنوان این روند متوقف نیست.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان شمالی گفت: با توجه به بضاعت های محدودی که در جذب منابع است دچار یک ناترازی خاص در استان هستیم و ۲ برابر میزان منابع اکنون در استان مصارف داریم.

میزان مصارف بانکی ۲ برابر منابع

وی ادامه داد: میزان مصارف بانکی ۲ برابر منابع است که کاهش فاصله نسبت مصارف به منابع نیازمند همکاری مسوولان استانی است به گونه ای که بانک ها بتوانند با جذب منابع تسهیلات پرداخت کند.

طهماسبی تاکید کرد: نسبت مصارف استان به منابع ۱۹۸ درصد است و یک فرآیند سختی را بر شبکه بانکی استان تحمیل می کند، با توجه به محدودیت ها و ظرفیت های استان حداکثر توان در جذب منابع به کار گرفته شده است.

وی بیان کرد: نسبت مصارف استان به منابع اسفندماه سال گذشته ۱۸۸ درصد بوده و اکنون ۱۰ درصد این ناترازی افزایش پیدا کرده است.

این استان با یک میلیون نفر جمعیت حدود ۳۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ سال دارد که حدود ۳۰ درصد جمعیت استان را شامل می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha