قانون جوانی جمعیت در همایش سفیران رحمت الهی در یزد تبیین شد

یزد- ایرنا- نهمین دوره همایش سفیران رحمت الهی، روز سه‌شنبه با هدف اصلی تبیین مواد قانون جوانی جمعیت در استان یزد آغاز شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه نهمین دوره همایش سفیران رحمت الهی با حضور جمعی از فرهنگیان برگزار می شود، گفت: ارائه راهکارهای فرهنگ سازی افزایش جمعیت، اصلاح سبک زندگی، پیشگیری و درمان ناباروری، تبیین جایگاه مادری و معایب کم فرزندی و همچنین تبیین قانون جوانی جمعیت از سرفصل های این همایش است.

حجت الاسلام اسماعیل امامی، حمایت از حیات جنین، شبهات جوانی جمعیت و نحوه پاسخگویی به این شبهات را از دیگر سرفصل های همایش سفیران رحمت الهی عنوان کرد و افزود: این همایش به مدت ۲ روز با حضور اساتید متخصص برگزار می شود.

وی گفت: با تصویب شانزدهمین قرارگاه جوانی جمعیت استان یزد، سلسله همایش های سفیران رحمت الهی از تیرماه ۱۴۰۲ شروع شده و قرار است تمامی دستگاه ها، نهادهای دولتی و مردمی، مجری این طرح با هدف آگاهی بخشی مباحث جوانی جمعیت باشند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با ۷۳ ماده بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، در یک کمیسیون مشترک بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت هفت سال، در دهم آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha