۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85592472
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نیروی دریایی روسیه رزمایش راهبردی «اقیانوس ۲۰۲۴» را آغاز کرد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش راهبردی «اقیانوس ۲۰۲۴» خبر داد و تصریح کرد که این رزمایش تا ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری نووستی، این رزمایش به فرماندهی الکساندر مویسف فرمانده کل نیروی دریایی روسیه انجام می شود و یکی از اصلی ترین رویداد های آموزشی عملیات نظامی نیروهای مسلح روسیه در سال ۲۰۲۴ است.

خبرگزاری نووستی در گزارش خود نوشت: این رزمایش و مانورهای دریایی آن در آب های اقیانوس آرام و منجمد شمالی، دریای مدیترانه و دریای خزر و بالتیک برگزار خواهند شد.

مقامات ارشد روسی اعلام کردند که در این رزمایش دست کم ۴۰۰ ناو، زیردریایی و شناورهای پشتیبانی برای ناوگان کمکی، بیش از ۱۲۰ هواپیما و بالگرد نیروی دریایی، حدود ۷ هزار سلاح و تجهیزات نظامی و همچنین بیش از ۹۰ هزار نظامی حضور دارند.

وزارت دفاع روسیه در همین ارتباط افزود: در این رزمایش، این کشور از گروه های نظامی شرکای خارجی خود نیز برای مشارکت دعوت به عمل آورده است.

پیشتر نیز وزارت دفاع چین از حضور و مشارکت نیروهای ارتش آزادی بخش خلق خود در این رزمایش خبر داد.

مقامات ارشد روسیه هدف این رزمایش را آزمایش آمادگی رهبری تشکیلات نیروی دریایی این کشور برای مدیریت گروه های مختلف در مناطق تحت حفاظت خود و حل مشکلات عملیاتی غیر استاندارد اعلام کردند.

این مقامات افزودند: در این رزمایش همچنین قرار است آمادگی استفاده از تجهیزات نظامی با دقت بالا در بخش عملی رزمایش بررسی شوند.

روسیه قصد دارد در رزمایش «اقیانوس ۲۰۲۴» تعاملات دریایی خود با شرکای نظامی را گسترش دهد.

گزارش ها حاکی از آن است که این رزمایش در دو مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول نیروهای دریایی روسیه مانور در مناطق آموزشی تعیین شده را تمرین خواهند کرد و در مرحله دوم شرکت کنندگان این عملیات به دنبال انهدام مواضع راهبردی دشمن فرضی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha