آغاز رزمایش دریایی مالابار ۲۰۲۴ در آب‌های هند

تهران- ایرنا- رزمایش دریایی مالابار ۲۰۲۴ در آب‌های هند با مشارکت میزبان، استرالیا، آمریکا و ژاپن از امروز (هشتم اکتبر / ۱۷ مهر ماه) آغاز شد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از  از شبکه تلویزیونی ۱۸ هند، در رزمایش مالابار ۲۰۲۴ که در ویساخاپاتنام و در سواحل شرقی هند از ۸ تا ۱۸ اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ تا ۲۷ مهر ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود، علاوه بر هند، استرالیا، ژاپن و آمریکا نیز شرکت خواهند کرد. هدف از این رزمایش تقویت امنیت منطقه ای، افزایش قابلیت همکاری بین نیروی دریایی شرکت کننده و ارتقای ثبات در منطقه هند و اقیانوس آرام اعلام شده است.

برای این رزمایش دریایی چندجانبه، مجموعه‌ای از تمرینات نظامی طراحی شده که بر ارتقای قابلیت‌های عملیاتی و همکاری بین نیروی دریایی ۴ کشور متمرکز خواهد بود.

وزارت دفاع هند پیش از برگزاری این رزمایش گفت: انتظار می‌رود مالابار ۲۰۲۴ جامع‌ترین نسخه نسبت به تمام رزمایش هایی باشد که تاکنون برگزار شده است.

رزمایش مالابار در سال ۱۹۹۲ به عنوان یک تمرین دوجانبه بین نیروی دریایی هند و آمریکا آغاز شد اما در گذر سال‌ها، به یک رویداد چندجانبه تبدیل شده و دامنه و اهداف خود را گسترش داده است. با پیوستن استرالیا و ژاپن، این رزمایش اکنون به عنوان بستری برای رسیدگی به چالش های مشترک دریایی و تقویت همکاری بین چهار کشور شرکت کننده عمل می کند.

مالابار ۲۰۲۴ به دو مرحله اصلی تقسیم می‌شود: مرحله بندرگاهی و مرحله دریایی. مرحله بندرگاه از ۸ اکتبر (۱۷ مهر) در ویساخاپاتنام انجام خواهد شد و به دنبال آن مرحله دریایی که با فاصله از ساحل انجام خواهد شد. در طول مرحله بندر، جلسات توجیهی مختلف، تبادل نظر حرفه ای و جلسات برنامه ریزی مشترک برگزار می شود که زمینه را برای عملیات پیچیده در دریا فراهم می کند.

هند مجموعه‌ای از ناوهای هواپیمابر دریایی، از جمله ناوشکن های موشک های هدایت شونده، ناوچه های چند منظوره، زیردریایی‌ها، هواپیماهای شناسایی دریایی، جت های جنگنده و هلیکوپترهای نیرو دریایی را به کار خواهد گرفت.

استرالیا یک ناوچه مجهز به بالگرد و هواپیمای گشت دریایی را به این رزمایش فرستاده است، نیروی دریایی آمریکا دو ناو شکن، را به همراه بالگرد و هواپیمای گشت دریایی در بندر مستقر خواهد کرد. ژاپن با یک ناوشکن در این رزمایش شرکت خواهد کرد. علاوه بر این واحدهای نیروهای ویژه از هر چهار کشور در این رزمایش شرکت خواهند کرد و همکاری خود را در عملیات‌ و تاکتیک‌های ویژه افزایش خواهند داد.

مالابار ۲۰۲۴ بر مجموعه ای از فعالیت های طراحی شده برای ارتقای قابلیت های عملیاتی و همکاری بین نیروی دریایی متمرکز خواهد بود. تبادل نظر تخصصی موضوعی (SMEEs) نیز در حوزه های تخصصی مانند جنگ ضد زیردریایی، جنگ سطحی، دفاع هوایی و آگاهی از حوزه دریایی متمرکز خواهد بود.

مرحله دریا، یک سری عملیات پیچیده دریایی، با تاکید بر تاکتیک های جنگ روی دریا و درگیری هوایی و مانورهای ضد زیردریایی را شامل خواهد شد. این رزمایش توانایی نیروی دریایی کشورها را برای عملیات منسجم در محیط‌های تهدید چند جانبه، بهبود آگاهی موقعیتی و استراتژی‌های واکنش در حوزه دریایی آزمایش خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha