تشویق زوجین بیشترین نقش را در فرزندآوری دارد

سبزوار- ایرنا - معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: تشویق زوجین به فرزندآوری، در میان راهبردهای مطرح برای افزایش جمعیت، بیشترین نقش را دارد و در مرحله بعد پیشگیری از سقط‌های عمدی است که نیازمند فرهنگ‌سازی در جامعه است.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدمجید غضنفری روز سه شنبه در کارگاه پیشگیری از سقط با آموزه های طب ایرانی، بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه مساله فرزندآوری و پیشگیری از سقط جنین تأکید کرد.

وی گفت: از دیدگاه طب سنتی، برای زندگی سالم و پیشگیری از بروز بیماری ها، رعایت اصول ششگانه حفظ سلامت ضروری است که این اصول در خصوص بهداشت آب و هوا، تغذیه، فعالیت بدنی متعادل، خواب و بیداری، حبس و دفع مواد زائد و بهداشت روان توصیه های کاربردی ارائه داده است.

این متخصص طب ایرانی خاطرنشان افزود : در طب ایرانی عمده توصیه‌ها و سفارش‌های بزرگان این مکتب معطوف به اصلاح سبک زندگی است که برای پیشگیری از سقط باید والدین دست کم چهار ماه قبل از اقدام به بارداری، سبک زندگی خود را اصلاح کنند.

دکتر غضنفری با بیان اینکه موضوع فرزندآوری و جمعیت نیازمند فرهنگ‌سازی و تبیین افکار عمومی است، تاکید کرد: مطابق برآوردهای آماری، متاسفانه وضعیت سالمندی در کشور با شتاب بالایی در حال رشد است و جمعیت کشور هر سال پیرتر می شود در حالی که میزان زاد و ولد به اندازه ای نیست که بتواند این میزان پیری را جبران کند.

تشویق زوجین بیشترین نقش را در فرزندآوری دارد

کارگاه یک روزه آموزشی "پیشگیری از سقط عمدی جنین با رویکرد طب ایرانی" باهدف ارتقای آگاهی و توانمندسازی بهورزان، مراقبان سلامت و ماماهای مراکز خدمات جامع سلامت با حضور شماری از مدیران و کارشناسان این حوزه از جمله کارشناس برنامه مادران معاونت بهداشتی دانشگاه در محل سالن اجتماعات فرمانداری «خوشاب» در شهر «سلطان آباد» برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha