۳۰ آذر ۱۴۰۱، ۷:۳۹
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84976129
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۵۰ زن باردار در غرب خراسان رضوی از سقط جنین منصرف شدند

سبزوار - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با اجرای طرح نفَس در شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در غرب خراسان رضوی، ۵۰ زن باردار از تصمیم خود برای سقط جنین منصرف شدند.

دکتر سیدمجید غضنفری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح نفس از اواخر بهمن پارسال در حوزه زیر مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار شامل شهرستان های سبزوار، داورزن، خوشاب، جوین، جغتای و ششتمد به اجرایی شده است.

وی افزود: مراکز مردمی نفس با هدف نجات فرزندان سالم از سقط عمدی جنین راه اندازی شده است و در این راستا از همه ظرفیت‌های تخصصی و فوق تخصصی، توانمندی‌های اجتماعی در ابعاد درمانی، تشخیصی، حمایتی و مشاوره‌ای برای حفظ جان انسان‌ها استفاده می‌شود.

غضنفری افزود: مشاوره با مادران با بارداری های ناخواسته و متمایل به سقط و ارجاع به مشاوران طرح نفس برای پیگیری بیشتر برخی از اقدامات انجام شده معاونت بهداشت در خصوص پیشگیری از سقط صورت می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین مراقبت های پیش از بارداری در جمعیت زنان ۱۰ تا ۵۴ ساله به وسیله ماماها و مراقبان سلامت، شناسایی به موقع مادران باردار در هفته ۶ تا ۱۰ بارداری و انجام مشاوره فرزند آوری برای تمامی زنان واجد شرایط فرزندآوری انجام می شود.

۳۷ مرکز بهداشتی و درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت شهرستان‌های غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha