۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85592548
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فضای سبز شهر اصفهان در آستانه فصل پاییز ساماندهی می‌شود

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از ساماندهی فضای سبز این کلانشهر در آستانه فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی خبر داد.

به گزارش ایرنا، اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان روز سه‌شنبه به نقل از مجتبی حق‌شناس افزود: کاشت گل‌های فصل مانند داوودی، مینا چمنی، بنفشه و همیشه بهار از جمله برنامه‌های پیش روست.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر رفع خطر درختان شکسته و آسیب‌دیده در تقاطع‌ها، چهارراه‌ها و ورودی مدارس و حفظ پوشش‌های گیاهی در فضاهای سرد از دیگر اقدامات این سازمان در روزهای آینده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری با بیان اینکه در تابستان سال جاری بدلیل افزایش بی‌سابقه دمای هوا و کاهش رطوبت، بعضی درختان سطح شهر بویژه چنارها دچار آسیب شدند، گفت: استفاده از تانکرهای آبرسانی و تلاش شبانه‌روزی برای حفظ فضای سبز اگرچه بطور مداوم انجام گرفت، با این حال، تنش‌های آبی به بعضی از فضاهای سبز شهر آسیب زده است.

حق‌شناس اظهار داشت: برنامه واکاری درختان و گیاهان پوششی با گونه‌های مقاوم به کم‌آبی در دستور کار قرار دارد و درختانی که در سال‌های اخیر به هر دلیلی حذف یا خشک شده‌اند، تا اسفند سال جاری با گونه‌های مناسب جایگزین خواهند شد.

به گزارش ایرنا، کلانشهر اصفهان حدود پنج هزار هکتار فضای سبز دارد که بدلیل خشکاندن زاینده‌رود و تخصیص نیافتن حقابه‌ها، از حیث آبیاری با شرایط نامناسبی مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha