ایران درحال رایزنی با عراق برای اجرای بهینه توافقنامه امنیتی است

تهران - ایرنا - «عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران با اشاره به دیدار دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهوری اسلامی ایران از پنج شهر عراق در چارچوب سفر قریب الوقوع به این کشور گفت: تهران درحال رایزنی با بغداد برای اجرای بهینه توافقنامه امنیتی امضا شده بین دو کشور است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، عباس عراقچی در گفت و گو با شبکه خبری «الفرات» اظهار داشت که رئیس جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به عراق که از بغداد آغاز می شود به شهرهای بصره، اربیل، نجف اشرف و کربلای معلا نیز سفر می کند.

وزیر امور خارجه ایران در این گفت و گو دلیل انتخاب عراق به عنوان اولین سفر خارجی مسعود پزشکیان در منصب ریاست جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد و گفت: انتخاب عراق توسط رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشوری که به آن سفر خواهد کرد، نشان دهنده عمق روابط برادرانه بین دو کشور است.

عراقچی همچنین از اقدامات عراق علیه گروه‌هایی که ایران را از خاک عراق هدف قرار می دهند ابراز خرسندی کرد و افزود: ما دائما در حال رایزنی با طرف عراقی برای اجرای بهینه توافقنامه امنیتی که در سال ۲۰۲۳ بین دو کشور منعقد شد، هستیم.

وی افزود: ما با عراق در مسیر درستی برای کنترل مرزها و مقابله با گروه‌های خرابکار حرکت می‌کنیم.

عراقچی گفت:ما از ابتکارات عراق برای میانجیگری در کاهش تنش‌ها در منطقه استقبال کرده و در همین راستا، از میزبانی پنج دور مذاکرات میان ایران و عربستان سعودی قدردانی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما می‌خواهیم شاهد توسعه، رشد و شکوفایی و قوی شدن عراق در مرزهای خود باشیم و هر پروژه اقتصادی که به این هدف برسد، از حمایت ما برخوردار است.

برپایه این گزارش، پیشتر یک منبع بلندپایه در نهاد ریاست جمهوری ایران امروز گفت که در جریان سفر پزشکیان به عراق تفاهم نامه ها و توافق نامه های امنیتی و اقتصادی بین دو کشور امضا خواهد شد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری ایران قرار است فردا (چهارشنبه) در اولین سفر خارجی خود در این کسوت؛ به عراق سفر کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha