۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85592723
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: قرآن نسخه نجات بخش برای بشریت است

۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲
کد خبر: 85592723
امام جمعه بیرجند: قرآن نسخه نجات بخش برای بشریت است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بعد از گذشت ۱۴ قرن در هر جا، لباس یا کسوتی و در هر اموری قرآن نسخه‌ای نجات بخش برای بشریت است و هر کسی پایبند به آن باشد، زیبایی اش می‌درخشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز سه شنبه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بیرجند افزود: آنچه امروز در دنیا در حال شکل گرفتن است اینکه قرآن باید جهان را تغییر دهد، قرآنی که در برهه‌ای از زمان مهجور مانده و کنار زده شده بود اکنون باید به جایگاه اصلی خود برگردد و مهجور نماند.

وی با بیان اینکه قرآن کریم معجزه پیامبر اکرم (ص) است گفت: هر کسی در هر سطحی که قرار دارد به نحوی از این کلام الله مجید بهره مند می‌شود، حتی افراد بی سواد با نگاه کردن به قرآن از آن بهره می‌برند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: بدون شک هیچ کسی از فیض قرآن بی بهره نمی‌ماند اما می‌بینید بشر امروزی با فساد، گرانی، قتل، غارت و قانون شکنی کار انسان‌ها را به کجا کشانده و در جهان هیچ جای امن نگذاشته؛ این کار استعمارگران و دشمنان قرآن و انسان است.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآنی و آنچه انجام می‌دهید مقدمات است گفت: در صحنه‌های میدانی و عملی این موج در جهان برخاسته، هر چند این درخشش از ایران اسلامی شروع شده اما منطقه را تغییر داده و تا کشورهای اروپایی و سایر جوانان به عدالت گرایش پیدا کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: فلسفه همه انبیا و بعثت عقل کل و خاتم رسل همین بوده و قرآن در حال تکون است، قرآن تنها یک کتاب نیست بلکه باید انسان‌ها و جهان تغییر کند.

وی گفت: انسانی که غرب ساخته و زبان لیبرال دموکراسی زبان غیر انسانی است، وقتی می‌گویند چماق و هویج یعنی تهدید و تطمیع، در حالی که انسان حق طلب است و بر اساس برهان کار می‌کند لذا تهدید و تطمیع برای انسان نیست.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: از نگاه غرب می‌گویند انسان گرگِ انسان است در حالی که آثار اصیل انسان محبت و انس است و آن را نمی‌شد توصیف کرد در حالی که آنها با اعمالشان در فلسطین و پنج قرن پیش که کشتارهای میلیونی به راه انداختند خود را نشان دادند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه قرآن باید جهان را تغییر دهد افزود: دوست و دشمن در مقابل شاگردانی که صدر اسلام یا زمان معاصر توسط قرآن پرورانده شده‌اند، خضوع می کنند، بالاخره برای برخی افراد یا جمعیت‌ها چنین نتیجه‌ای داشته و این کار شدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: شما به عنوان جامعه قرآنی این افتخار بزرگ را دارید اما بیش از همه در آستانه تمدن اسلامی هستیم و به تعبیر مقام معظم رهبری به قله‌ها نزدیک می‌شویم و پیچ تاریخی را می‌گذارنیم لذا وظیفه انسان است که راه خود را هموار کند نه اینکه منتظر معجزه بماند.

وی افزود: اگر مشکلی برای تحقق تمدن اسلامی داریم از ماست، جامعه قرآنی پیشرو است و باید نقش قرآن را در تغییر جامعه و سطح جهان برای تحقق حکومت و تمدن اسلامی نشان دهد.

همزمان با اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خراسان جنوبی (مرحله استانی) با عنوان گرامیداشت شهدای خدمت، ۴۹ برگزیده این مسابقات معرفی و تجلیل شدند.

این مسابقات ۱۹ شهریور در مرکز استان آغاز شد و تا امروز ادامه داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha