۲۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85592742
T T
۳۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام آمریکایی: اسرائیل در جنگ با لبنان دیگر خانه‌ای برای بازگشت نخواهد داشت

تهران- ایرنا- یک مسئول بلندپایه آمریکایی از تلاش کشورش برای جلوگیری از وقوع جنگ منطقه‌ای، خبر و هشدار داد که اگر اسرائیل به جنگ با لبنان برود در آن صورت دیگر خانه‌ای برای بازگشت نخواهد داشت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» به نقل از یک مسئول عالی‌رتبه آمریکایی نوشت که توافق آتش‌بس در غزه، راه را برای حصول توافق فراگیر در لبنان هموار خواهد کرد.

این مسئول آمریکایی که به نام وی اشاره‌ای نشده است، گفت: ما برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها تلاش می‌کنیم چرا که خطر کشیده شدن به سمت جنگ منطقه‌ای وجود دارد.

وی افزود: اگر اسرائیل به جنگ با لبنان برود در آن صورت دیگر خانه‌ای برای بازگشت نخواهد داشت، شروع جنگ همه جانبه اسرائیل علیه حزب‌الله بدون فکر کردن به پیآمدهای آن، اشتباه است.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهر «النبطیه» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند. در این حمله یک خانه هدف بمب افکن‌های اشغالگران قرار گرفت.

در همین راستا، وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که تا بدین لحظه زخمی شدن ۶ نفر در حمله رژیم صهیونیستی به یک خانه در النبطیه تایید شده است.

در حالی‌ که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است. این درحالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha