۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۵۵
کد خبر: 85592853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرش‌آرای مشهد و تلاش برای بازیافتن جایگاه خود در جدول لیگ

مشهد- ایرنا- تیم فوتسال فرش‌آرای مشهد که تا پایان هفته ششم بیست و ششمین دوره لیگ برتر نتوانسته نمایش درخوری داشته و جایگاه مطلوبی کسب کند، اکنون در فکر آن است که با نهایت بهره‌گیری از تعطیلات لیگ، خود را بازیافته و در ادامه رقابت‌ها خود را به رده‌های بالای جدول رقابت‌ها برساند.

به گزارش ایرنا، بیست و ششمین دوره لیگ برتر فوتسال ایران ۲۲ تیر آغاز شد اما پس از حدود یک ماه و در ۲۶ مرداد، به منظور اعزام تیم ملی به جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان، مسابقات لیگ به طور موقت تعطیل شد.

در مدت ۶ هفته برگزاری این رقابت‌ها، تیم فرش آرای مشهد به عنوان تنها نماینده لیگ برتری فوتسال خراسان رضوی در کمال ناباوری تنها توانست ۲ امتیاز کسب کرده و در رده آخر جدول ۱۴ تیمی لیگ قرار بگیرد، چیزی که بدبین‌ترین افراد نیز احتمال آن را نمی‌دادند.

فرش آرا کار خود را در هفته نخست با شکست خانگی پنج بر صفر مقابل گیتی پسند آغاز کرد. در هفته دوم مقابل شهرداری ساوه مساوی کرد و سپس سه شکست متوالی مقابل سن ایچ، سفیر گفتمان و هیات قم پذیرا شد و در هفته ششم نیز مقابل کراپ الوند به تساوی دست یافت.

این نتایج دور از انتظار باعث شد که در بین ۲۲ بازیکن و نیز فهرست نهایی تیم ملی اعزامی به ازبکستان، هیچ نامی از بازیکنان فرش آرای مشهد نباشد.

تعطیلی موقت بازی های لیگ می‌تواند بهترین فرصت برای فرش‌آرا باشد تا همان فرشی شود که همیشه دیده‌ایم. تیمی سخت‌کوش که برای بالانشینی ادعایی ندارد، اما هیچ‌گاه دغدغه سقوط و قعرنشینی هم نداشته است.

سرمربی و کادر فنی این تیم بومی و کاربلد هستند. احمد شفیعی، سرمربی این فصل فرش‌آرا، از بدنه این باشگاه است و دست‌کم ۲ دهه به عنوان بازیکن و مربی همراه تیم‌های فوتبال و فوتسال این مجموعه بوده است. او از مربیان مجرب فوتسال خراسان محسوب می‌شود و در لیگ‌برتر به‌عنوان عضو ثابتی از کادرفنی کنار مربیانی چون مجید مرتضایی و محسن حسن‌زاده کار کرده و موفق هم بوده است.

سرمربی تیم فوتسال فرش آرای مشهد در خصوص وضعیت این تیم گفت: پیش فصل خوبی را از نظر روحی و روانی به دلیل درگذشت "علی اسعدی" بازیکن تیم نداشتیم و تمرینات تیم را نیز دیر شروع کردیم. همچنین نتوانستیم در چند پست بازیکنان مورد نظر خود را جذب کنیم و این عوامل از جمله مواردی است که تاثیر خود را در کسب نتایج فعلی بر جای گذاشت.

فرش‌آرای مشهد و تلاش برای بازیافتن جایگاه خود در جدول لیگ

سیداحمد شفیعی افزود: با وجود این شرایط، این تیم در بازی‌های این ۶ هفته در ایجاد موقعیت بد عمل نکرده است و بازیکنان ما همه تلاش خود را انجام دادند اما نتایج بازی ها گاه بر خلاف جهت بازی رقم خورده است و خود ما نیز انتظار این نتایج را نداشتیم.

وی با بیان اینکه تصمیمات داوری در کسب نتیجه یکی از بازی ها، تاثیر مستقیم و صد درصدی داشت، افزود: تصمیمات داور در بازی با «سن ایچ» تاثیرگذار بود. قاضی میدان در یکی دو صحنه از بازی ما با «کراپ الوند» هم در تصمیم‌گیری اشتباه کرد اما این در نتیجه نهایی تاثیرگذار نبود.

سرمربی فرش آرا گفت: ما تنها تیم لیگ برتری استان هستیم و انتظارمان از مسوولان استانی چیزی فراتر از حمایت‌های جزیی کنونی است. حمایت مسوولان خیلی می‌توانست به کار بیاید و انتظاری بیش از این داریم. کمک کنند تا بتوانیم نتایجی درخور شان استان و فرش آرا بگیریم.

وی ادامه داد: از نظر مالی امکان رقابت با تیم های لیگ برتری را نداریم. تیم‌ها تا بن دندان مسلح هستند و بودجه های خیلی خوبی دارند و ما باید در برابر آنها از نام و اعتبار فرش آرا دفاع کنیم.

شفیعی گفت: امسال سال سختی است، نمی‌توان جایگاه را از قبل هدفگذاری کرد در صورتی که در ذهنیت خود دوست داریم جزو سه تیم اول لیگ باشیم اما با توجه به داشته ها و حمایت‌ها رسیدن به آن سخت است. تلاش و پشتکار فقط بخشی از کار است اما نوع حمایت و امکانات هم مهم است.

وی افزود: همه تیم ها برای رسیدن به بالای جدول می‌جنگند ما هم با توجه به این تعطیلات امیدواریم از لحاظ فنی، روحی و روانی تیم را آماده مسابقات کنیم و دو سه بازیکن خیلی خوب هم بگیریم و بتوانیم خود را به نیمه جدول برسانیم. سیاست باشگاه همیشه قرار گرفتن در نیمه بالای جدول و حتی سه تیم برتر بوده است.

فرش‌آرای مشهد و تلاش برای بازیافتن جایگاه خود در جدول لیگ

سرمربی فرش آرا گفت: با توجه به شرایط دیگر تیم‌ها، پتانسیل تیم ما از نظر نفرات بد نیست اما در بعضی پست ها بازیکن کم داریم که اگر بتوانیم جذب کنیم خون تازه ای به تیم تزریق خواهد شد و این می تواند بر روحیه تیم اثر گذاشته و پشتوانه بقیه بازیکنان باشد.

وی اظهار کرد: از هوادران هم تشکر می‌کنیم که با وجود نتایج نامطلوب در همه بازی ها دست از حمایت و تشویق تیم برنداشتند. امیدواریم بعد از این تعطیلات و در شروع دوباره مسابقات لیگ برای حمایت ما بیایند، چرا که واقعا به حضور و همراهی آنها نیاز داریم و امیدواریم بتوانیم لطف آنها را جبران کنیم. بازیکنان تیم نیز همه تلاش خود را با غیرت فراوان انجام خواهند داد تا شرمنده هواداران و مردم استان نشوند. امید است با همدلی و اتحاد در دور جدید عملکرد خیلی خوبی داشته باشیم.

توفیق اجباری تعطیلات لیگ به‌دلیل شروع مسابقات جام‌جهانی بهترین فرصت برای تیم فرش‌آرا و کادرفنی آن است تا خود را بازیابد. دیدن چندباره بازی‌های تیم و یافتن نقاط ضعف‌ اصلی، افزایش آمادگی تاکتیکی تیم، ترمیم ضعف روحی و روانی بازیکنان، برنامه‌ریزی برای ارتقای سطح فنی بازیکنان به‌خصوص مهره‌های اثرگذار و در صورت امکان جذب چند بازیکن خوب از اقداماتی است که می تواند فرش‌آرا را به همان جایگاهی برساند که از این تیم و نامش انتظار می‌رود.

هر چند هم اکنون فرش آرا با ۲ امتیاز در قعر جدول لیگ فوتسال قرار دارد اما این تیم با تیم میانه جدولی «شهرداری ساوه»، که هفت امتیاز کسب کرده است،‌ تنها پنج امتیاز فاصله دارد و این رقمی غیرقابل جبران برای صعود تا میانه های جدول نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha