صادرات حدود ۷۰۰ میلیون دلاری فرآورده شیلاتی برای امسال هدف‌گذاری شد

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان شیلات گفت: صادرات فرآورده های شیلاتی کشور تا پایان امسال با ۳۲ درصد افزایش نسبت به پارسال حدود ۷۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سیدحسین حسینی عصر سه‌شنبه در آیین برق‌رسانی به مجتمع ۱۸۰ واحدی ریژاو کرمانشاه افزود: پارسال ۲۱۰ هزار تن انواع محصولات شیلاتی وآبزیان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار صادر شد که این میزان در برنامه هفتم توسعه یک میلیارد دلار تعیین شده است.

وی اضافه کرد: سهم تولید شیلات کشور در ۱۰ سال آینده نیز ۲.۶ میلیون تن و در برنامه هفتم توسعه نیز ۱.۸ میلیون تن هدفگذاری شده است.

رییس سازمان شیلات در ادامه با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در اقتصاد کشور یادآور شد: امنیت غذایی در شرایطی به دست می‌آید که خود را با شرایط موجود و پتانسیل‌هایی آن تطبیق دهیم.

حسینی با بیان اینکه حکمرانی غذایی مورد تاکید رهبر معطم انقلاب جایگاه شیلات را در این حوزه بااهمیت ساخته است گفت: افزایش تولید در واحد سطح و حضور آبزیان در سفره مردم یکی از اهداف سازمان شیلات است.

رییس سازمان شیلات با اشاره به اهمیت تولید ماهی در مجتمع ریژاو کرمانشاه به عنوان یکی از مهمترین مجتمع‌های شیلاتی کشور افزود: تولید سالانه ۶ هزار و ۲۰۰ تن ماهی در کنار گردشگری شیلاتی در این منطقه می تواند آن را به یک قطب حوزه شیلات کشور تبدیل سازد.

وی ادامه داد: میانگین سرانه مصرف در کشور ۱۴  و در استان کرمانشاه ۱۰ کیلوگرم است که افزایش این سرانه در استان در کنار توجه به صادرات فراورده های شیلاتی به عراق باید مورد توجه قرار گیرد. 

حسینی افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز تولید ۲۱ هزار تنی استان کرمانشاه با محوریت افزایش تولید در واحد سطح به میزان ۳۰ هزار تن هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا؛ طرح برق‌رسانی به بزرگترین مجتمع پرورش ماهی کشور با ۱۸۰ باب مزرعه در شهر ریژاو کرمانشاه با حضور رییس سازمان شیلات ایران و استاندار کرمانشاه با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسید.

با تکمیل پروژه برق رسانی به این مجتمع علاوه بر حفظ تولید کنونی به دلیل استفاده از نانو حباب و پمپ برگشت آب، میزان تولید در واحد سطح مزارع پرورش از ۶ هزار و ۲۰۰ تن در سال تا ۲.۵ برابر افزایش خواهد یافت.

با بهره‌برداری از این طرح ضمن حفظ اشتغال مستقیم ۳۲۵ نفر برای ۱۶۰ نفر نیز زمینه اشتغال غیر مستقیم فراهم شد.

ریژآو (محل ریزش آب) شهری زیبا و گردشگرپذیر در شهرستان دالاهو استان کرمانشاه است که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی مرکز استان قرار دارد.

شهرستان دالاهو با جاذبه های بکر گردشگری در غرب کرمانشاه با بیش از ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری مرکز استان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha