مزارع پرورش ماهی استان کرمانشاه به ۱۲۵ دستگاه هواده تجهیز شد

کرمانشاه - ایرنا - کارشناس مسوول ماهیان سردآبی اداره کل شیلات استان کرمانشاه گفت: در راستای توسعه و ساماندهی فعالیت های آبزی پروری، تعداد ۱۲۵ دستگاه هواده اسپلش خریداری و در اختیار صاحبان مزارع پرورش ماهی استان قرار می‌گیرد.

سعید بابایی روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: این تعداد دستگاه هواده از محل اعتبارات تملکی شیلات خریداری شده و برای خرید هر یک از این دستگاه ها بیش از ۶۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۶۰ دستگاه جهت اجرای طرح مکانیزاسیون و افزایش تولید در واحد سطح به مزارع پرورش ماهی سردآبی روستای داریان شهرستان پاوه به صورت ترویجی واگذار شده است.

کارشناس مسوول ماهیان سردآبی اداره کل شیلات استان کرمانشاه ادامه داد: مابقی دستگاه های هواده نیز به بقیه مزارع پرورش ماهی سردآبی پاوه و سایر شهرستان ها که توسط کمیسیون ادوات ترویجی استان تایید شوند واگذار خواهد شد.

بابایی، مهم ترین دلیل خریداری این دستگاه ها را جبران افت آبدهی منابع آبی، حفظ تولید و افزایش بهره وری مزارع پرورش ماهیان سردابی در استان عنوان کرد.

مزارع پرورش ماهی استان کرمانشاه به ۱۲۵ دستگاه هواده تجهیز شد

وی با بیان اینکه بکارگیری تجهیزات هوادهی نقش مهمی در افزایش تولید آبزیان دارد یادآور شد: تجهیز مزارع و استخرهای پرورش ماهی به ادوات مکانیزه باعث افزایش تولید، بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع آبی شده، ضمن آنکه قیمت تمام شده ماهی در مزارع نیز کاهش پیدا می کند.

بابایی، نتیجه بکارگیری مکانیزاسیون در آبزی پروری استان را علاوه بر افزایش تولید موجب نهادینه کردن توسعه پایدار و متوازن آبزی پروری با رویکرد حفظ محیط زیست عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه هم اکنون با دارا بودن ۴۶۰ واحد شیلاتی در قالب ۳۷۸ مزرعه سردابی سالانه ۱۳ هزار و ۷۰۰ تن و همچنین با داشتن ۸۰ واحد مزرعه گرمابی و تولید هفت هزار و ۶۰۰ تن و ۲ مزرعه تولید ماهیان خاویاری با تولید ۱۰ تن و نیز چهار مجتمع سردآبی و یک مجتمع گرمابی به همراه چهار واحد پرورش ماهی در قفس یکی از قطب های مهم تولید ماهی در بین استان های غیرساحلی کشور محسوب می شود.

این استان هم اینک رتبه نخست را در تولید ماهیان گرمابی در کشور در بین استان های غیرساحلی داراست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha