۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85592998
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گذری بر نمایشگاه فروش پاییزه یزد+ فیلم

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰
کد خبر: 85592998
گذری بر نمایشگاه فروش پاییزه یزد+ فیلم

یزد- ایرنا- استقبال‌ از نمایشگاه عرضه مستقیم کالای پاییزه در یزد در آستانه بازگشایی مدارس، اتفاق خوبی است؛ این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد برپا شده است و مردم با استقبال چشمگیر از آن، کالاهای مورد نیاز خود را به نرخ مناسب تهیه می کنند.

به گزارش ایرنا، حدود ساعت ۱۸ بعداز ظهر سه شنبه شب ۲۰ شهریورماه و در ششمیـن شب برگزاری نمایشگاه پاییزه یزد برای بررسی اوضاع و شرایط، راهی این نمایشگاه شدم؛ در همان ساعت اولیه حضور جمعیت به ویژه خانواده ها به همراه فرزندان خود در آن قابل توجه بود؛ ساعت ۲۰ تا ۲۲ اوج شلوغی نمایشگاه و تردد در سالن ها به سختی امکان پذیر بود.

برنامه ریزی خوبی برای برگزاری نمایشگاه یاد شده صورت گرفته بود تا در روزهای پایانی فصل تابستان به بخشی از نیاز مردم به منظور دسترسی به کالای خوب با قیمت مناسب پاسخ گفته شده و بازار برخی اجناس نیز از حالت رکود خارج شود.

لوازم مدرسه از اقلام پرتقاضای این نمایشگاه است که توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرده و غرفه داران نیز در این بخش رضایت نسبی داشتند و نوشت افزار، پوشاک، کیف و کفش و برخی مواد غذایی جزو کالاهای پرفروش این نمایشگاه است و در کنار کالاهای یادشده، اجناسی مانند لوازم خانگی، کالاهای بهداشتی و شوینده ها در رتبه بعدی قرار گرفتند.

تقریبا یک راسته از نمایشگاه به بخش نوشت افزار مدرسه تخصیص یافته و البته در برخی های سالن ها غرفه هایی از این نوشت افزار به چشم می خورد.

خوبی برپایی نمایشگاه این است که تولیدکنندگان داخلی استانهای مختلف و شهرستان ها با حضور فعال در این رویداد، محصولات باکیفیت خود را با قیمت‌های مناسب به صورت مستقیم به دست مصرف‌کنندگان می رسد که در نوع خود، فرصتی مناسب برای معرفی توانمندی‌های تولیدی استان‌ها است.

تخفیف‌های ویژه، تنوع محصولات، خرید آسان، قیمت مناسب و حذف واسطه‌ها از مقوله‌هایی است که به عنوان اهداف دیگر برپایی این نمایشگاه‌ها است.

برپایی نمایشگاه‌های عرضه کالا هر ساله در زمان‌های خاص از جمله آغاز سال تحصیلی جدید با عنوان "فروش پاییزه" برای فروش اقلام مصرفی و مورد نیاز مردم در دستور کار دستگاه های متولی استان یزد قرار دارد.

نمایشگاه فروش پاییزه در یزد در فضای به وسعت ۱۰ هزار متر مربع از ۱۵ شهریورماه در ۲ سالن و همچنین ۲ هزار مترمربع فضای باز با حضور بیش از ۱۸۰ غرفه در شهرک نمایشگاه های بین المللی یزد برپا شده است، این نمایشگاه به مدت ۹ روز با هدف عرضه مستقیم کالا و مواد غذایی، پوشاک،کیف، کفش و لوازم التحریر و همچنین توزیع اقلام تنظیم بازار با حضور استان های یزد، کرمانشاه، زنجان، کرمان، فارس و آذربایجان غربی ادامه دارد.

همچنین نظر به استقبال گسترده مردم استان از نمایشگاه عرضه مستقیم پاییزه  و به منظور رفاه مردم عزیز استان و بهره مندی مطلوب تر از نمایشگاه ، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۲ و ۲۳ شهریورماه نمایشگاه صبح از ساعت ۱۰ لغایت ۱۴ و عصر ۱۷ لغایت ۲۳ برپا خواهد بود.

شهروندان در مراجعه به این نمایشگاه ها می توانند مایحتاج خود را به راحتی خریداری کرده تا دیگر لازم نباشد چندین بار به محل های خرید سر بزنند. تنوع اجناس و کیفیت اقلام ارائه شده همراه با قیمت گذاری مناسب از ویژگی های این نمایشگاه هاست.

شهروندان معتقدند که برپایی نمایشگاه پاییزه به دلیل عرضه مستقیم کالاها ضمن صرفه جویی در وقت، ترکیبی از کیفیت، تنوع و ارزانی کالاها را به همراه دارد .

لوازم مدرسه از اقلام پرتقاضای این نمایشگاه است که توجه بسیاری از شهروندان را به خود جلب کرده و غرفه داران نیز در این بخش رضایت نسبی داشتند

در گشت وگذار از این نمایشگاه، با یکی از شهروندانی که در حال خرید بود گفت و گو کردم و پرسیدم چرا اجناس مورد نیاز خود را از نمایشگاه خرید می کنید؟ که جواب داد: در نمایشگاه، تنوع کالایی زیاد است و خرید راحت‌تر است.

وی در خصوص مزایای نمایشگاه پاییزه هم افزود : کالاهای اساسی مانند برنج ، شکر، روغن، گوشت قرمز گرم و گوشت مرغ منجمد با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار و همچنین کالاهای اساسی کیف و کفش، پوشاک، مواد خوراکی، دفترچه دانش آموزی، نوشت افزار ارزانتر از بازار عرضه می شود.

این شهروند ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست، نقش مهمی در حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ایجاد اشتغال و کاهش هزینه‌های زندگی خانوارها ایفا می‌کند.

خانمی که در غرفه نرم افزار نوشت افزار مشغول خرید است هم گفت: نوشت افزار عرضه شده در این نمایشگاه پرشمار و متنوع است و از قیمت اجناس رضایت داشت .

وی افزود: قیمت‌ نوشت افزار در نمایشگاه از بازار پایین تر است، یک مغازه نوشت افزار که نزدیک منزل ما در آن قرار دارد، قیمت های آن خیلی بالاست من برای اینکه همه نیازهای پسرم را برای سال تحصیلی آماده کنم نمایشگاه را انتخاب می کنم .

یکی دیگر از بازدیدکنندگان نمایشگاه که به قول خودش در غرفه های متعدد داشت پرسه می زد گفت: تنوع غرفه ها بالا است قیمتها هم مناسب است به دلیلعرضه کالاهای تنظیم بازار که در این نمایشگاه عرضه شد افراد می توانند همه نیازهای خانواده را به طور یکجا و از یک مکان خریداری کنند که علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، باعث صرفه‌جویی در وقت نیز ‌می شود.

یکی از غرفه داران در این نمایشگاه با اشاره به شلوغی غرفه ها گفت: این نمایشگاه برای تولیدکنندگان بهترین فرصت برای ارائه کالا و محصولات است تا هم رضایت مشتری و هم رضایت فروشنده را در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: تقریباً در این نمایشگاه هرگونه کالایی با کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوت وجود دارد و دست مشتری برای خرید باز است، اما باز هم تمایل چندانی در مردم برای خرید وجود ندارد.

وی که فروشنده کیف و کفش است افزود: متاسفانه این روزها قدرت خرید مردم بسیار کم است و فروشندگان با تخفیف‌های صورت گرفته ،هنوز نتوانستند فروشی که مدنظرشان بوده را تامین کنند.

مصطفی آخوند زاده، دیگر غرفه دار نمایشگاه هم گفت: در این غرفه کالاهای تنظیم بازار شامل مرغ منجمد کیلویی ۶۵ هزار و ۷۰۰ تومان ،گوشت گرم کیلویی ۳۵۸ هزار تومان عرضه می شود و برنامه ریزی شده که روزانه بین سه تا پنج تن مرغ و گوشت در این نمایشگاه عرضه شود؛ همچنین کالا اساسی مورد نیاز شهروندان روغن ، برنج و سایر محصولات با قیمت تولید کارخانه در این غرفه عرضه می شود.

استاندار یزد هم در بازدید از نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در آستانه فصل بازگشایی مدارس و فصل پاییز برپا شده است و در بازیدی که صورت گرفته اجناس در آن بین ۱۰ تا ۴۰ درصد ارزانتر از قیمت بازار عرضه می شود.

"مهران فاطمی" افزود: عمده کالاهایی که در این مکان عرضه میشود به قیمت تولید است و در بحث میوه نسبت به بازار ۵۰ درصد تخفیف داده شده است و قیمت از بازار پایین تر و متعارف تر است .

" محمدعلی شاه حسینی "معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم با بیان اینکه سعی شده از تولید کنندگان بومی استان به این نمایشگاه دعوت شود تا کالای خود را عرضه کنند گفت: استقبال از نمایشگاه در این چند روز خوب بوده است و کیفیت و قیمت کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه مطلوب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha