معاون وزیر ارشاد: صدای پای فیلم‌سازان نواندیش و متفکر در کشور شنیده می‌شود

مشهد- ایرنا- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور گفت:صدای پای فیلم‌سازان با اندیشه‌های جدید، متفکر و ارزشمند در کشور شنیده می‌شود.

به گزارش ایرنا ، محمد خزاعی سه شنبه شب در آیین اختتامیه شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کشور با عنوان «مهر و شید» در مشهد افزود : در سه سال گذشته تلاش‌های متعدد و فراوانی در زمینه توسعه عدالت فرهنگی و حمایت از استعدادها و ظرفیتهای استان‌ها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای توجه به استان‌ها،در سه سال گذشته ۳۰۰ سالن سینمایی در کشور به بهره‌برداری رسید و ۱۰۰ سالن دیگر نیز تا پایان سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت : شهرهایی مانند تربت‌جام و سراوان مردم آن چند دهه در حسرت رفتن به سینما بودند از این امکان فرهنگی برخوردار شدند .

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر اقدامات موثر و تامین زیرساخت در حوزه سینما در کشور را رایگان کردن آموزش در سینمای جوان ایران دانست و بیان کرد :از جمله اقدامات موثر انجام شده عدالت فرهنگی با تخصیص اعتبارات به استان‌ها است که در این راستا ۷۰ درصد بودجه انجمن سینمای جوان ایران و ۴۰ درصد بودجه مرکز گسترش سینمای و مبلغی از بودجه سینمای حرفه‌ای به استان‌ها اختصاص یافته است .

مهدی آذرپندار، رییس انجمن سینمای جوانان ایران نیز در این مراسم اظهار کرد :گفت و گوی سینماگران با یکدیگر و تقویت ارتباط دوستانه، هدف اصلی برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها است.

شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد میزبان سینماگران ۱۰ استان سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، یزد، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، اصفهان و قم بود.


هنرمندان عکاس و سینماگر شهرهای مشهد، سبزوار، گناباد، نیشابور، بیرجند، بجنورد، تربت حیدریه، بم، کرمان، رفسنجان، گرکان، زاهدان، سمنان، شاهرود، نجف‌آباد، ساری، قم، خمینی شهر، اصفهان و کاشان آثار خود را در این رویداد ارایه دادند.

۴۲۳ اثر سینمایی از حوزه منطقه‌ای در بخش‌های فیلم‌های داستانی، مستند، تجربی و پویانمایی به دبیرخانه این جشنواره در تهران ارسال شد که با داوری « ابوالحسن داودی، امید شمس، ابراهیم ایرج زاد، بابک خواجه پاشا، مهدی قطب الدین محمدی، رضا علیزاده و حسین نمازی» فیلم ها در مرحله نخست ارزیابی و تعدادی برای حضور در جشنواره منطقه ای انتخاب شدند.

در بخش عکس این جشنواره نیز ۹۴۸ اثر در حوزه های تک عکس و مجموعه عکس به دبیرخانه ارسال و توسط هیات داوران شامل «کیارنگ اعلایی، صمد قربانزاده، فاطمه بهبودی» داوری شدند که ۱۰۴ اثر برای ارایه در جشنواره انتخاب شدند.

در حین برگزاری این جشنواره در مشهد ۲ کارگاه آموزشی عکاسی و فیلم سازی با حضور اساتید و داوران هر بخش برگزار می شود، پنج فیلم برتر این جشنواره مستقیما به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه خواهند یافت، یک گالری از عکس‌های برتر این جشنواره نیز در محل مجتمع تجاری ملل برپا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha