۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۳
کد خبر: 85593137
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد معرفی شدند

مشهد- ایرنا- برگزیدگان شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان به میزبانی مشهد با عنوان "مهروشید" سه‌شنبه شب در آیینی با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور در محل پردیس سینما ملل معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، آثار راه یافته به بخش منطقه‌ای مهروشید، از ۱۰ استان کشور شامل سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، یزد، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، اصفهان و قم با تعداد ۶۷ اثر در حوزه فیلم و ۵۲ اثر در حوزه عکس در روزهای ۱۷ تا ۲۰ شهریورماه به رقابت پرداختند.

داوران بخش فیلم این جشنواره را "ابوالحسن داودی، بابک خواجه پاشا، مهدیه قطب الدین محمدی، ابراهیم ایرج زاد، امید شمس، حسین نمازی، مرتضی علیزاده" و داوران بخش عکس را "فاطمه بهبودی، کیارنگ علایی و صمد قربانزاده" تشکیل داده بودند.

در شصت و نهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان به میزبانی مشهد جایزه بخش بهترین فیلم شامل تندیس و لوح افتخار به "حمیدرضا مقصودی داغداری" برای فیلم "خانه ماه" از درگز خراسان رضوی اختصاص یافت که به صورت مستقیم به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافت.

همچنین جایزه بخش بهترین پویانمایی شامل تندیس جشنواره و لوح افتخار به "فرزانه قبادی" برای فیلم "همنشینی آبی" از سمنان و جایزه بخش بهترین فیلم مستند شامل تندیس جشنواره و لوح افتخار به "محسن شیرزایی" برای فیلم "بازگشت به لوگا" از زاهدان تعلق گرفت که این فیلمها نیز به جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه یافتند.

هیات داوران این جشنواره در بخش بهترین فیلم تجربی برگزیده ای برای ورود به چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نداشتند اما دیپلم افتخار در این بخش به "عیسی بابائی رحیم آبادی" برای فیلم "رگ " از چالوس مازندران اختصاص دادند.

در بخش بهترین استعداد جوان فیلمسازان زیر ۲۵ سال به "محمد گراوند" برای فیلم "نعش کش" از قم، در بخش بهترین فیلمنامه تألیفی تندیس جشنواره و لوح افتخار به "فرزانه قبادی" برای فیلم پویانمایی "همنشین آبی" از سمنان، در بخش بهترین کارگردانی فیلم داستانی تندیس جشنواره و لوح افتخار به "مهدی برزکی" برای فیلم "حدود سیزده کیلوگرم" از کاشان تعلق گرفت.

در بخش بهترین فیلم با موضوع "کارآفرینان و صنایع خلاق" لوح افتخار به "محسن شهبازی" برای فیلم مستند "نخلهای مردابی" از اصفهان، جایزه ویژه بخش "سردار سلیمانی" شامل لوح افتخار به "نعمت الله سرگلزایی" برای فیلم "مادر" از مشهد، در بخش بهترین پژوهش در فیلم مستند لوح افتخار به رضوان بوستانی برای فیلم " تیمو" از کرمان، در بخش بهترین فیلمبرداری لوح افتخار به "حامد بقائیان برای فیلم "تایلندی" از کرمان اختصاص یافت.

برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشهد معرفی شدند

هیات داوران این جشنواره فردی را در بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی برگزیده ندانستند اما در بخش بهترین صدای فیلم لوح افتخار را به "عرفان رضایی" برای صدابرداری فیلم "خانه ماه" از درگز و "حسین نارمنجی" برای صداگذاری فیلم "مدرسه آنالوگ" از بیرجند اختصاص دادند، همچنین در بخش بهترین تدوین نیز لوح افتخار را برای "حسین نارمنجی" در فیلم "مدرسه آنالوگ" در نظر گرفتند.

هیات داوران همچنین لوح افتخار خود را برای بخش بازیگری به "ساناز نجفی" برای بازی در فیلم داستانی "حدود سیزده کیلوگرم" از کاشان، "میثم دامن زده" و "رادین روئین تن" برای بازی در فیلم داستانی "تایلندی" از کرمان دادند.

هیات داوران بخش عکس این جشنواره، تندیس و لوح افتخار در بخش عکس اول را به "هادی دهقان پور" برای عکس "طومار نویسی" از سبزوار، لوح افتخار در بخش عکس دوم را به "محمد رضایی" برای عکس "نگهبان" از ساری، لوح تقدیر در بخش تک عکس را به "محسن روشن روان" برای عکس سه قرن " از کاشان، لوح افتخار در بخش عکس سوم را به "مریم ابوالحسینی پور اشکذر" برای عکس " ذوق کودکانه " از شاهرود اختصاص دادند.

لوح افتخار و تندیس این جشنواره به عنوان بهترین مجموعه عکس به "محسن کابلی" برای مجموعه عکس "احضار در آخرین مکان" از گرگان و لوح تقدیر در بخش مجموعه عکس به "مرتضی امین الرعایایی" برای مجموعه "تخریب عمارتهای تاریخی نیشابور" از نیشابور تعلق گرفت.

در آیین پایانی این جشنواره علاوه بر "محمد خزائی" رئیس سازمان سینمایی کشور، حجت السلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، "مهدی آذرپندار" مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و جمعی دیگر از مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

در این آیین از "جواد علیزاده" کارگردان پیشکسوت سینما در مشهد با اهدای لوحی و فیلم مستندی از زندگی او تجلیل شد.

در سه روز برگزاری این جشنواره در پردیس تازه تاسیس سینما ملل در مشهد، نمایشگاه عکس از آثار شرکت کنندگان، کارگاه فیلم "انتقال تجربه" با حضور "مجید مجیدی" کارگردان برجسته کشور و کارگاه عکس با حضور "صمد قربانزاده" عکاس مطرح برگزار شد. همچنین عکاسان این جشنواره در مجموعه حرم مطهر و برخی از مراکز گردشگری و تاریخی شهر حضور یافتند و از جاذبه های آنها عکاسی کردند.

بیشتر بخوانید:

نمایش فیلم‌های جشنواره منطقه‌ای «مهروشید» در مشهد آغاز شد

میزبانی از جشنواره سینمای جوان در حاشیه مشهد مصداق عدالت فرهنگی است

مجید مجیدی: جوانه‌های سینمای ایران از سینمای جوان خواهد رویید +فیلم

فیلم ساز سیستانی: برای ساخت فیلم از خارج استان بودجه گرفتم+فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha