نماینده خراسان‌شمالی: بازگشایی گذرگاه مرزی «پرسه‌سو» پیگیری می‌شود

بجنورد- ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه‌، سملقان، گرمه، جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشایی گذرگاه مرزی «پرسه‌سو» از خواسته های دیرینه مردم این خطه است که اکنون در سطح ملی پیگیری می شود.

محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در خصوص دیدار خود با سیدعباس عراقچی وزیر امورخارجه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تاکید بر ایجاد گذرگاه مرزی و راه‌اندازی بازارچه مرزی «پرسه سو» از محورهای اصلی گفت و گو با وزیر امور خارجه بود.

وی افزود: بازگشایی گذرگاه مرزی نه تنها یک مطالبه مردمی، بلکه ضرورتی استراتژیک برای توسعه اقتصادی خراسان شمالی است که مزایای آن شامل بسیاری از مناطق کشور خواهد شد.

شهریاری خاطرنشان کرد: با توجه به سفر اخیر رهبر ملی ترکمنستان به تهران و گفت و گوهای انجام‌ شده، زمینه برای ادامه مذاکرات و پیگیری این خواسته مردمی فراهم شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از وزیر امورخارجه خواسته شد تا در سفر احتمالی رییس‌جمهور محترم به عشق آباد به منظور شرکت در بزرگداشت شاعر بزرگ مختومقلی فراغی، موضوع بازگشایی گذرگاه مرزی «پرسه سو» را به عنوان یکی از محورهای اصلی گفت و گو قرار دهند.

وی با بیان اینکه قرابت فرهنگی، مسیر را برای ارتقای مناسبات سیاسی و اقتصادی ۲ کشور هموار می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی غنی بین خراسان شمالی و ترکمنستان، مراسم بزرگداشت مختومقلی فرصتی استثنایی برای تقویت روابط سیاسی و اقتصادی خواهد بود.

شهریاری افزود: این رویداد فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز تحکیم مناسبات اقتصادی و فرهنگی ۲ کشور شود و به رونق اقتصادی خراسان شمالی کمک شایانی کند.

خراسان شمالی بیش از ۳۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد اما در تمام طول این مرز مشترک یک گذر مرزی دیده نمی شود تا با تسهیل صادارت این استان به ترکمنستان زمینه توسعه اقتصادی مرز نشینان نیز فراهم شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha