۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۰
کد خبر: 85593193
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ری: نگاه به سالمندان در جامعه باید تغییر کند

شهرری - ایرنا - فرماندار ویژه شهرستان ری گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی و طراحی کنیم تا این نگاه که یک فرد سالمند مساوی است با یک فرد ناتوان و ضعیف در میان عموم جامعه تغییر پیدا کند، مهمترین عامل در جهت ایجاد این تغییر نگاه توجه به ظرفیت‌های فردی و اجتماعی سالمندان جهت ایفای نقش این قشر در اجتماع است.

به گزارش ایرنا، مهدی باب الحوائجی شامگاه سه شنبه در نشست شورای سالمندان و توانبخشی «CBR» شهرستان ری اظهار داشت: هنگامی که این تغییر نگرش نسبت به فرد سالمند در میان افراد جامعه ایجاد شود، به صورت خودکار سطح تکریم و حفظ منزلت سالمندان توسط دیگر اعضای جامعه افزایش خواهد یافت که این نکته همواره یکی از سفارشات مؤکد دین مبین اسلام و یکی از مؤلفه های فرهنگی بسیار پسندیده ‌و با ارزش در میان ملت ایران در طول تاریخ بوده است. در واقع تکریم سالمندان برابر با احترام به جایگاه بلند تکامل انسانی در این جهان است.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: مهمترین هدف از تشکیل شورای سالمندان برنامه‌ریزی مناسب برای این قشر از جامعه بر اساس ظرفیت های آنان است.

وی افزود: برنامه ریزی صحیح در رابطه با موضوع جوانی جمعیت و توجه به نیازها و مشکلات جامعه در این دوران می تواند در کاهش مشکلات افراد در دوران سالمندی مؤثر باشد.

باب الحوائجی اضافه کرد: سالمندان آیینه ای تمام نما از آینده و زندگی ما هستند، باید برای استفاده از ظرفیت های آنان برنامه ریزی کرد، جلسات و برنامه هایی باحضور سالمندان ورزشکار، هنرمند، دانشمند، فرهنگی و دیگر دسته بندی ها می تواند در افزایش نشاط و امید در میان جامعه سالمندی و ایجاد فرصت استفاده از تجربیات و توانمندی های آنها بسیار مفید و مؤثر باشد.

فرماندر ری: نگاه به سالمندان در جامعه باید تغییر کند

معاون استاندار تهران تصریح کرد: یکی از نکات مهم در این حوزه توجه ویژه به دوران مقابل سالمندی یعنی دوره جوانی است. باتوجه به اینکه جامعه ایران به سمت سالمندی درحال حرکت است، ضروری است به مباحثی مانند جوانی جمعیت توجه و برای آن برنامه ریزی نمود. در واقع برنامه ریزی صحیح در رابطه با موضوع جوانی جمعیت و توجه به نیازها و مشکلات جامعه در این دوران می تواند در کاهش مشکلات افراد در دوران سالمندی آنها بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: یکی دیگر از موارد مهم که باید برای آن برنامه ریزی داشته باشیم دوران ورود و گذار افراد به سالمندی و ویژگی های این است، آموزش های شخص سالمند، خانواده و اطرافیان در این حوزه بسیار مهم و در واقع انتقال درست افراد از دوران میانسالی به سالمندی می تواند در ایجاد زندگی سالم و روان تر برای قشر سالمند و جلوگیری از بروز آسیب های شایع در این دوران از زندگی انسان ها بسیار مفید باشد که نکته مهم در این مقوله بحث آموزش های تئوری و عملی می باشد.

معاون استاندار تهران با اشاره به در پیش بودن دوم مهرماه روز جهانی سالمندان، گفت: تمام ادارات باید برای جامعه هدف و مرتبطین خود از جامعه سالمندان برنامه ریزی و نسبت به برگزاری مراسم های متناسب و فاخر اقدام کنند.

وی تاکید کرد: شایسته است در سطح شهرستان نیز ادارات ورزش و جوانان و فرهنگ‌ و ارشاد با مشارکت شهرداری ها و دهیاری ها برای برگزاری برنامه های فرهنگی، ورزشی، مذهبی و اجتماعی متناسب با جامعه سالمندان اقدام کنند تا بتوانیم در این حوزه اقداماتی در شأن و منزلت سالمندان شهرستان ری انجام دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha