افزون بر هفت هزار خانوار خراسان‌شمالی مشمول دریافت زمین جوانی جمعیت شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی گفت: ۹ هزار و ۷۰۸ خانوار در این استان تاکنون برای دریافت زمین در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که از این تعداد هفت هزار و ۱۷۶ خانوار واجد شرایط شناخته شدند.

سیدعلی میرکریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مشمولان دریافت طرح زمین جوانی در ۲ بخش سه فرزندی و بیش از سه فرزندی هستند که بیشتر مشمولان خراسان شمالی مربوط به خانوارهای دارای سه فرزند است.

وی با اشاره به مشکل اعطای زمین این طرح در برخی از شهرهای استان افزود: تامین زمین برای مشمولان این طرح در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین با مشکلاتی رو به رو است و اقدامات لازم برای الحاق زمین به این شهر در دست پیگیری است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: طرح راه آهن اسفراین - بجنورد مانعی برای الحاق زمین های مورد نیاز بود که جابجایی انجام شد اما این طرح هنوز در کمیته های مربوطه وزارت راه و شهرسازی نهایی نشده است.

میرکریمی یادآور شد: تاکنون یکهزار و ۴۰۰ قطعه زمین در شهرها و روستاهای خراسان شمالی به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی واگذار شده است.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با هدف ایجاد مشوق برای فرزندآوری و تعدد فرزندان در خانواده در جهت سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده مبنی بر جلوگیری از پیری جمعیت و حفظ جمعیت جوان، اواخر شهریور ماه سال ۱۴۰۲ آیین نامه اجرایی تخصیص زمین و مسکن به خانوار پس از تولد فرزند سوم و بیشتر را تصویب کرد.

بر این اساس خانوارها در صورتی مشمول استفاده از امکانات دولتی موضوع این آیین نامه هستند که فرزند سوم یا بیشتر آن خانوار پس از تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (آبان ماه ۱۴۰۰) متولد و دارای سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا براساس دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی موضوع ماده (۱) آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن باشد.

همچنین این آیین نامه مشمول خانوارهایی می‌شود که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، براساس سرشماری نفوس و مسکن و با اعلام مرکز آمار ایران، کمتر از ۲.۵ باشد.

این استان در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha