۱۹۰ هکتار از معابر محله‌های هدف بازآفرینی شهری اصفهان آسفالت شد

اصفهان -ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: ۱۹۰ هکتار از معابر محله‌های هدف بازآفرینی شهری استان با اختصاص قیر رایگان آسفالت شده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی روز چهارشنبه به نقل از علیرضا قاری قرآن افزود: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن قیر رایگان برای آسفالت معابر خاکی محله‌های هدف بازآفرینی شهری استان اصفهان در سال‌های اخیر اختصاص یافت که برای ۱۹۰ هکتار از معابر استفاده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان یادآور شد: ارتقای زیرساخت‌های شهری نظیر آسفالت معابر در بافت فرسوده از جمله اقدامات انجام شده برای بازآفرینی شهری است.

قاری قرآن ادامه داد: یکی از مشکلات بافت‌های فرسوده شهری، وجود معابر خاکی و به تبع آن ایجاد شرایط نامطلوب برای زندگی مردم این مناطق است که اقدامات ویژه ای برای رفع آن، ایجاد ایمنی در تردد مردم و رسیدن به استانداردهای مطلوب انجام شد.

وی در رابطه با نحوه تخصیص قیر به محدوده های مصوب بافت فرسوده اصفهان گفت: استعلام از شهرداری‌های استان مبنی بر ارائه مدارک و مستندات گذرهای خاکی و مضمحل بافت فرسوده در این زمینه انجام می‌شود.

قاری‌ قرآن تصریح کرد: پس از بارگذاری قرارداد و نقشه های معابر در سامانه سبا، اخذ تاییدیه شرکت بازآفرینی شهری و ارائه ضمانت نامه از سوی شهرداری‌ها، حواله قیر صادر می‌شود که در این رابطه نیز تخصیص قیر در سال های قبل و مساحت محدوده‌های بافت فرسوده حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا، ۱۴ هزار هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در استان اصفهان وجود دارد که بیشترین حجم آن مربوط به مرکز استان و شهرهای کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد است.

کلانشهر اصفهان نیز ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۵ منطقه شهرداری و ۲ هزار و ۳۸۰ هکتار بافت فرسوده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha