۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبر: 85593254
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس جمهوری اسلامی ایران وارد بغداد شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۷
کد خبر: 85593254
رییس جمهوری اسلامی ایران وارد بغداد شد

بغداد – ایرنا – دکتر «مسعود پزشکیان» رییس جمهوری اسلامی ایران و هیات عالی رتبه همراه لحظاتی قبل وارد بغداد شدند.

به گزارش ایرنا، دکتر پزشکیان در اولین سفر خارجی خود پس از تصدی پست ریاست جمهوری، امروز چهارشنبه وارد بغداد شد و از سوی ‌محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و محمد کاظم آل صادق سفیر کشورمان در بغداد مورد استقبال قرار گرفت.

دکتر پزشکیان قرار است طی این سفر با رییس جمهور، نخست وزیر، رییس پارلمان و رییس دستگاه قضایی عراق درباره گسترش مناسبات فی مابین دو کشور و مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله جنایات جاری رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین و ضرورت توقف جنگ و نسل کشی در غزه بحث و گفت وگو کند.

براساس گزارش دفتر ریاست جمهوری ایران، در این سفر قرار است تعدادی سند همکاری در حوزه های مختلف اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور به امضا طرفین برسد.

دکتر پزشکیان و هیات همراه در روز دو سفر خود (فردا پنجشنبه) به زیارت عتبات عالیات درشهرهای مقدس عراق مشرف می شوند و بعد از اتمام زیارت ها به بصره سفر کرده و در پایان اربیل آخرین ایستگاه سفر رییس جمهور کشورمان به عراق را تشکیل می دهد.

رییس جمهوری اسلامی ایران به دعوت مشترک «عبداللطیف رشید» رییس جمهور و «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق وارد بغداد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha