۶۰ ایستگاه اتوبوس قم برای سهولت استفاده معلولان مناسب‌سازی شد

قم - ایرنا - مدیرکل طراحی و فنی شهرداری قم با اشاره به طرح مناسب‌سازی ۱۴۰ ایستگاه اتوبوس برای استفاده با سهولت معلولان، نابینایان و سالمندان، گفت: تاکنون حدود ۶۰ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده‌است.

لیلی نیک خلق احمدی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: مناسب‌سازی و بهسازی عبور عرضی با سهولت معلولان و سایر شهروندان از معابر شهری در ۱۴۰ نقطه نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: خیابان امام خمینی (ره) یکی از معابر اصلی شهر قم است که در طراحی آن تلاش شده تا موازین مناسب‌سازی در آن رعایت شده و به معیاری برای سایر معابر شهری تبدیل شود.

وی با تاکید بر اهتمام شهرداری قم برای کاهش تردد خودرو از معابر پرتردد عابران و زائران، اظهار کرد: خیابان‌های اصلی در هسته مرکزی شهر قم به‌اضافه معابری مانند بوعلی و شهید زنگارکی و سایر معابر با کارکرد تجاری در طراحی‌های شهرداری به‌عنوان معابر انسان‌محور و پیاده‌راه شهری دیده شده‌است.

نیک خلق احمدی با بیان اینکه رویکرد شهرداری قم در طراحی‌های عمرانی انسان‌محور است، تصریح کرد: گذرگاه عرضی ایمن، کف‌سازی و مبلمان از مهم‌ترین موازینی است که در طراحی‌های شهری دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)‌ در محدوده خیابان عمار یاسر یکی از طرح‌های مهم در حوزه حمل‌ونقل است که باید روند اجرا و تکمیل آن سرعت بیشتری به خود بگیرد.

وی با اشاره به طراحی تجهیز ۱۶ پل‌عابر پیاده به آسانسور، خاطرنشان کرد: پیمانکار مربوطه برای اجرای این طرح انتخاب شده و عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha