زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست ویکم شهریور به خودکفایی ۱۱۰هزار مددجو کمیته امداد،اعلام زمان‌بندی حقوق شهریور بازنشستگان،زنگ خطر مهاجرت نخبگان،کشف ۳هزارکیلوگرم موادمخدر،راهکارهای کاهش سن ازدواج،تالاب نئور اردبیل درمسیر احیا،فواید استفاده از نان‌های تیره،رشد ۵ درصدی اهدای خون،ردپای یوز درمنطقه‌ای متروکه،صدور ۲میلیون سندالکترونیکی و جمعیت دانش‌آموزی ازسال ۱۴۰۸نزولی می‌شود،پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

صدور ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار سند الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با اقدامات تحولی صورت گرفته امروز شاهد صدور نسل سوم اسناد به صورت تک برگ هستیم و تا امروز ۲ و نیم میلیون سند الکترونیک صادر شده که امکان جعل آن وجود ندارد و به صورت برخط قابل استعلام است.

حسن بابایی در همایش سراسری مشترک سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدف رونمایی از سامانه استعلامات وقفی و ارتباط برخط دفاتر اسناد رسمی با ادارات کل سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد، افزود: دفاتر و پلمب نیز الکترونیکی شده و این امر نه تنها صرفه جویی در کاغذ است بلکه روند خدمات به مردم را نیز تسریع کرده است.

عضو شورای عالی قوه قضاییه با اشاره به قانون حدنگاری گفت: بر اساس آمار موجود و بازدیدهای میدانی صورت گفته روند حدنگاری منابع طبیعی در اغلب استان‌ها به پایان رسیده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

توضیحات حوزه سخنگوی قوه قضائیه در خصوص تشابه اسمی ۲ پرونده رمز ارز

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص تشابه اسمی دو پرونده رمز ارز، گفت: پرونده «دوج کوین» قزوین، ارتباطی با پرونده مشابه در تبریز ندارد.

به گزارش حوزه سخنگوی قوه قضائیه، در پی طرح پرسش خبرنگار محترم صدا وسیما از سخنگوی محترم قوه قضائیه در خصوص آخرین روند رسیدگی به پرونده موسوم به «دوج کوین» در نشست هفتم خبری که در تاریخ ۲ مردادماه سال جاری برگزار شد؛ دکتر جهانگیر ناظر به پرسش مطروحه خبرنگار و در پاسخ به آن، توضیحات مبسوطی در خصوص آخرین وضعیت احکام سه متهم اصلی این پرونده و نیز آخرین مراحل رسیدگی به آن در دادگستری کل استان قزوین بیان نمود.

لازم به توضیح آنکه همچنین پرونده دیگری موسوم به «دورج ویکینگ» که در نزد برخی از مال باختگان به پرونده «دورج کوین» شناخته می شود نیز در دادگستری کل استان آذربایجان شرقی مطرح رسیدگی بوده که به دلیل تشابه اندک اسمی و غفلت، مورد شبهه برخی از مال باختگان و برخی از رسانه ها، در این استان واقع شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

امسال ۱۱۰ هزار مددجو خودکفا می‌شوند/اعزام ۱۲ هزار مددجو به اربعین

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ هزار مددجو توانمند شدند، گفت: امسال نیز ۱۱۰ هزار مددجو خودکفا و از تحت پوشش این کمیته خارج می‌شوند.

سید مرتضی بختیاری در آیین تجلیل از خادمان کاروان رهسپاران عصر ظهور و پویش اطعام و احسان حسینی افزود: امروز افرادی که روزی خود مددجو بودند توانمند شده‌ و کمک حال دیگر مددجویان هستند.

وی تاکیدکرد: کاروان عصر ظهور از دل مردم بر آمده است و آثار آن در همه عرصه ها قابل رویت است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

زمان‌بندی پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان اعلام شد

سازمان تأمین‌اجتماعی زمان‌بندی پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان را اعلام کرد.

پرداخت حقوق شهریور ماه بازنشستگان مطابق ماه‌های پیشین از بیستم شهریور و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی که نام خانوادگی آنان با حرف «الف» شروع می‌شود؛ آغاز خواهد شد و مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف «الف»نیز روز ۲۱ شهریور ماه و مستمری بخش سوم بازنشستگان با حرف «الف» هم روز ۲۴ شهریور پرداخت خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

برای ماندگاری نخبگان باید از حداکثر توانایی آنها استفاده شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه زنگ خطر مهاجرت پنهان به صدا در آمده است، گفت: مهاجرت پنهان آن است که نتوانیم از استعدادهای نخبگان بهره‌وری درست داشته باشیم در حالیکه باید برای ماندگاری نخبگان از حداکثر توانایی آنها استفاده شود.

محمدرضا ظفرقندی در اختتامیه شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی که در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد، افزود: دانشجویان برجسته علوم پزشکی باید در بخش درمان کشور به مرز علمی دانش‌های دنیا دست یابند.

وی با بیان اینکه در تمامی زمینه‌ها دست کمک به سمت دانشجویان دراز می‌کنم، گفت: نیازمند همت دانشجویان علوم پزشکی در تمامی ابعاد به خصوص حوزه پیشگیری هستیم تا مردم از علم آنها بهره‌مند شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

کشف ۳ هزار و ۴۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای جنوب شرق

فرمانده مرزبانی فراجا از موفقیت مرزبانان استان سیستان و بلوچستان در کشف ۳ تن و ۴۷۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل شیشه، حشیش و تریاک در مرزهای شهرستان زابل و سراوان طی دو عملیات جداگانه خبر داد.

سردار احمدعلی گودرزی با اشاره به موفقیت مرزبانان گفت: مرزبانان هنگ مرزی زابل مستقر در پست مراقبت پل بین‌المللی ابریشم، با اشراف و تسلط اطلاعاتی و همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) از قصد ورود محموله بزرگ مواد مخدر از طریق مرزهای جنوب شرق به داخل کشور مطلع شدند که با تشدید اقدامات کنترلی نسبت به پوشش نوار مرزی اقدام کردند.

وی افزود: مأموران حین کنترل خودروهای ترانزیتی به یک ‌دستگاه ترانزیت حامل بار ضایعات مظنون و سریعاً آن را متوقف و در بازرسی از آن، توانستند محموله سنگین شیشه به حجم ۲ تن و ۴۰۰ کیلوگرم را که به صورت ماهرانه‌ای در زیر ضایعات بارجاسازی شده بود را کشف کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

ازدواج این روزها در بین جوانان محبوبیت خود را از دست داده است و برخی از آنها شانه خالی کردن از مسئولیت و جایگزین شدن راه‌های آسان‌تر همراه گزینی را به ازدواج ترجیح می‌دهند.

افزایش میانگین سن ازدواج یکی از تغییرات مهم در تحولات خانواده است که بر متغیرهای دیگر از جمله ملاک‌های انتخاب همسر، مشارکت خانواده در ازدواج جوانان و نگرش مثبت به‌ضرورت ازدواج اثرگذار است.

افزایش سن ازدواج بر دیگر رخدادهای جمعیتی از قبیل فرزندآوری و نرخ باروری نیز اثر منفی داشته و به‌طورکلی با توجه به کاهش عمر خانواده تحقق کارکردهای آن با چالش روبه‌رو شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

۱۴۰ پایگاه جشن عاطفه‌ها آماده دریافت کمک‌های مردمی

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران از برپایی ۱۴۰ پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در قالب پویش جشن عاطفه‌ها خبر داد.

محمد دهرویه با اعلام جزئیات برپایی پایگاه های جشن عاطفه ها، اظهار کرد: امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰ پایگاه کمیته امداد استان تهران در سراسر استان آماده دریافت کمک های مردمی برای دانش آموزان تحت حمایت در آستانه آغاز سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه‌ ۶۷ پایگاه در سطح شهر تهران و مابقی در سطح شهرستان های استان تهران برپا شده است، افزود: برگزاری پویش جشن عاطفه ها تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

تالاب نئور اردبیل در مسیر احیا قرار دارد/کاهش جمعیت گونه مهاجم کاراس

مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: پیشرفت و موفقیت در احیا تالاب نئور اردبیل با بررسی دقیق کارشناسی و علمی در کمیته اکولوژی دفتر حفاظت و احیاء تالابها تایید شد.

آرزو اشرفی زاده با اشاره به اینکه موضوع مبارزه با گونه‌های مهاجم در دستور کار کمیته اکولوژی دفتر حفاظت و احیاء تالاب ها قرار داشته، افزود: روند فعالیت‌ها برای احیای تالاب نئور، در جلسات کارشناسی، به طور منظم مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و در آخرین جلسه این کمیته کاهش جمعیت گونه مهاجم کاراس و افزایش میگوی گاماروس( گونه شاخص تالاب نئور) تایید شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

رقابت ۶ هزار سرباز ماهر برای راهیابی به مرحله سازمانی مسابقات مهارتی

معاون فرهنگی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از رقابت ۶ هزار سرباز ماهر برای راهیابی به مرحله سازمانی مسابقات مهارتی خبر داد.

سردار حسین آقامرادی درباره آغاز مرحله دوم دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اظهار کرد: از روز شنبه ۲۴ شهریورماه در تمام استان های کشور با مشارکت سازمان های نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، فراجا، وزارت دفاع دومین مرحله از دومین دوره مسابقات مهارتی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح انجام خواهد شد.

وی افزود: در مرحله اول مسابقات نزدیک به ۱۶ هزار نفر از کارکنان وظیفه در یگان ها و شهرستان ها رقابت کرده بودند که از این تعداد سه نفر برتر در هر رشته مهارت به روش خبرگی و به تفکیک سازمان های نیروهای مسلح به مرحله استانی که مرحله دوم مسابقات است معرفی شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

جمعیت دانش‌آموزی از سال ۱۴۰۸ نزولی می‌شود/ثبت‌نام ۹۷ درصدی مدارس

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش جمعیت دانش آموزی کشور را حدود ۱۷ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: تعداد دانش آموزان تا سال ۱۴۰۸ تقریبا ثابت خواهند ماند اما پس از آن و تا سال ۱۴۱۲ دوباره به عدد ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

علی فرهادی در نشست خبری اظهار داشت: در سال ۹۲ جمعیت دانش آموزی کشور ۱۲ میلیون نفر بود در حالی که اکنون نزدیک ۱۷ میلیون نفر است.

وی اظهار داشت: تعداد دانش آموزان تا سال ۱۴۰۸ تقریبا ثابت خواهند ماند و تغییر چندانی نخواهد کرد اما از سال ۱۴۰۸ به بعد و تا سال ۱۴۱۲ دوباره به عدد ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد که اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده باعث شود جمعیت دانش آموزی کشور ترمیم شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

رشد ۵ درصدی اهدای خون در سال جاری/سهم بانوان چقدر است

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران از افزایش ۵ درصدی اهدای خون در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: بالاترین شاخص اهدای خون بانوان در ۵ ماهه نخست سال جاری هم اکنون متعلق به استان خراسان شمالی است که نزدیک به ۹ درصد اهدای خون بانوان را به ثبت رسانده است.

دکتر بشیر حاجی بیگی با اعلام این مطلب اظهارداشت: در بازه زمانی یاد شده شاخص اهدای مستمر در کل کشور به بیش از ۵۵ درصد رسید که نزدیک به ۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت و بیش از ۱۵ درصد اهدا کنندگان را اهدا اولی ها تشکیل دادند. همچنین درصد اهدا کنندگان با سابقه که اقدام به اهدای خون کرده اند، حدود ۳۰ درصد بود و شاخص اهدای بانوان با وجود شیب ملایم افزایشی هنوز کمتر از ۵ درصد است.

وی شاخص اهداکننده خون به هزار نفر جمعیت را ۲۷.۳ عنوان کرد و افزود: در ۵ ماه گذشته، استان تهران با بیش از ۶ درصد رشد شاخص اهدا، همچنان مشارکت بیشتر مردم این استان را برای تامین نیاز خون و فرآورده های خونی می طلبد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

اقتصاد باید به افزایش صلح کمک کند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ایجاد ارزش‌های مشترک در راه‌اندازی کسب و کارهای نوآورانه و توسعه آنها گفت: اقتصاد باید به افزایش صلح کمک کند.

زهرا بهروز آذر در سفر به چینگدائو چین که با هدف شرکت در اجلاس مجمع زنان سازمان همکاری شانگهای انجام شده است، مورد استقبال سفیر ایران در چین قرار گرفت و در این دیدار اظهار داشت: حاضران در این مجمع باور دارند که اقتصاد باید به افزایش صلح کمک کند.

وی افزود: اگر بتوانیم موضوع ایجاد ارزش‌های مشترک در راه اندازی کسب و کارها و توسعه آنها را به پیش ببریم و اهداف اقتصادی، اجتماعی را مورد توجه قرار دهیم و کمک کنیم کسب و کارها راه حل های نو آورانه برای حل مسائل اجتماعی پیدا کنند، هم مشارکت اقتصادی بالاتری خواهیم داشت و هم به کاهش مشکلات اجتماعی کمک می کنیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

فواید استفاده از نان‌های تیره/سبوس ارزش غذایی را افزایش می‌دهد

کارشناس اداره کل غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو بر مصرف نانی که با آرد کامل، خمیر ترش یا خمیر مایه تهیه شده باشد تاکید کرد و گفت: نان‌های تیره به دلیل وجود درصد بالای سبوس، افزایش دهنده ارزش غذایی نان هستند.

زهرا پوراحمد در گفت و گو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا ضمن مقایسه میانگین مصرف نان در ایران و سایر کشورها تصریح کرد: سرانه مصرف نان در کشور دو تا سه برابر میانگین کشورهای جهان است.

وی در خصوص اهمیت وجود سبوس در نوع آردی که برای تهیه نان استفاده می‌شود، اظهارداشت: سبوس گندم غنی‌ترین منبع غذایی فیبرهای غذایی نامحلول و الیاف گیاهی محسوب می‌شود و دارای ویتامین‌های گروه B، C، E، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، مس، منگنز و سلنیوم است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

محکومیت ۴میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلاری آمریکا در دادگاه حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان

قوه قضاییه ایران از محکومیت چهار میلیارد و یکصدو سی میلیون دلاری دولت و مقامات آمریکا به دلیل مشارکت در واقعه تروریستی مهر ۱۳۸۸ در بخش پیشین سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش قوه قضاییه، پس از طرح دعوی حقوقی ۱۴۲ نفر از بازماندگان و مجروحین واقعه تروریستی رخ داده در بخش پیشین استان سیستان و بلوچستان در سال ۱۳۸۸ به طرفیت ۱۱ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی دولت آمریکا، شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی روابط بین‌الملل تهران پس از طی تشریفات قانونی و رسیدگی علنی، رای به محکومیت چهار میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلاری دولت و مقامات آمریکا در حق خواهان‌ها صادر کرده است.

در واقعه تروریستی ۲۶ مهر ۱۳۸۸ بخش پیشین استان سیستان و بلوچستان که توسط عامل دولت آمریکا گروهک تروریستی جندالله به سرکردگی عبدالمالک ریگی صورت پذیرفت، ۴۵ نفر از شهروندان شهید و ۵۷ نفر نیز مجروح شدند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

ردپای یوز در منطقه‌ای متروکه بعد از ۴۰ سال/نمونه موفق حفاظت مشارکتی

چشمه کرباسی منطقه‌ای در پناهگاه حیات‌وحش توران است که در مدت چهار دهه به متروکه‌ای تبدیل شد و دیگر جای مناسبی برای زندگی حیات‌وحش نبود اما با اجرای طرح حفاظت مشارکتی سازمان محیط‌زیست و با همکاری بخش خصوصی، بعد از ۴۰ سال دوباره ردپای یوزپلنگ در آن منطقه مشاهده شده است.

گروه جامعه ایرنا - یوزپلنگ گونه‌ای زیبا و باشکوه با قامتی کشیده و خال‌هایی به قشنگی طبیعت بکر، چشم هر بیننده‌ای را نوازش می کند، این گربه سان با وقار به حدی نجیب است که اگر روزی یک شکار خوب مانند آهو یا قوچ و میش گیرش آمد دیگر تا یک هفته به سراغ این سم داران نمی رود و اگر لازم باشد خودش را با گونه های کوچک تر مانند خرگوش سیر نگه می دارد این خصلت در مقابل گونه های حریصی که چند حیوان را می کشند اما فقط یکی را می خورند، قابل تحسین است و آنرا از دیگران متمایز می کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

زنگ خطر مهاجرت نخبگان از کشور/برای کاهش سن ازدواج چه باید کرد؟

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha