زخم‌ کاری تراکتور به پرسپولیس درمان نشد

تهران- ایرنا- اگر چه باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات عملکرد قابل قبولی داشته اما آن‌ها نتوانستند جای خالی ستاره بی‌چون و چرای خود را پر کنند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در شرایطی موفق شد قهرمان بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر شود که این تیم در نقل و انتقالات تابستانی، روزهای پرحاشیه و پرتنشی را پشت سر گذاشت.

بعد از جدایی اوسمار ویرا سرمربی سابق پرسپولیس، سه مهره کلیدی سرخ‌پوشان یعنی علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی‌فر نیز از این تیم جدا شدند و لباس تراکتور تبریز را برتن کردند. عبدالکریم حسن نیز که در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ بیست و سوم به جمع سرخ‌پوشان ملحق شده بود، بعد از ۶ ماه حضور در این تیم از جمع قرمزها جدا و راهی الوکره قطر شد.

اگرچه روند جذب بازیکنان جانشین بسیاری طولانی و فرسایشی شد و همین موضوع باعث شد تا هواداران نسبت به عملکرد مدیریت انتقاد داشته باشند، اما باشگاه پرسپولیس الکسیس گندوز سنگربان تیم ملی الجزایر را به عنوان جانشین بیرانوند، ایوب العملود مدافع تیم ملی مراکش را به عنوان جانشین اسماعیلی‌فر و همچنین میلاد محمدی مدافع تیم ملی کشورمان را به عنوان عبدالکریم حسن جذب کرد.

زخم‌ کاری تراکتور به پرسپولیس درمان نشد

سرخ‌پوشان علاوه بر جذب جانشین بازیکنان جدا شده، علی علیپور، لوکاس ژائو، فرشاد احمدزاده و سعید مهری را نیز جذب کردند تا تیم خود را تقویت کرده باشند. نکته جالب توجه در خصوص نقل و انتقالات تابستانی پرسپولیس،‌ عدم جذب جانشین برای یکی از مهره‌های کلیدی سرخ‌پوشان در فصول اخیر است. مهدی ترابی قطعا ستاره بی‌چون و چرای پرسپولیس بود که تاثیر مهمی روی قهرمانی‌های این تیم داشته است. او نه تنها ستاره سرخ‌پوشان بلکه یکی بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران است که هر کسی آرزو دارد چنین بازیکنی را در اختیار داشته باشد.

باشگاه پرسپولیس در چندین مقطع تلاش کرد که بازیکنی را به عنوان جانشین وی جذب کند اما هر بار در این امر ناموفق بود. درویش برای انتخاب جانشین ستاره بی‌چون و چرای سرخ‌پوشان در ۲ فصل اخیر به سراغ مهدی لیموچی، وینگر ۲۴ ساله آلومینیوم اراک رفت. روند مذاکرات با این بازیکن به خوبی پیش رفت اما در روزهای که انتظار می‌رفت این بازیکن به جمع سرخ‌پوشان ملحق شود، لیموچی با یک پیشنهاد جالب توجه از سپاهان مواجه شد و در چرخشی ۱۸۰ درجه‌ای، از تهران به اصفهان رفت تا لباس سپاهان را بر تن کند.

زخم‌ کاری تراکتور به پرسپولیس درمان نشد

با منتفی شدن حضور لیموچی، پرسپولیس در ۲ نوبت به سراغ علی قلی‌زاده بازیکن تیم ملی ایران رفت. در نوبت نخست با توجه به سرباز بودن این بازیکن حضور او در جمع سرخ‌پوشان منتفی شد اما با اعلام مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و حل شدن مشکل سربازی بازیکنان تیم ملی، باشگاه پرسپولیس بار دیگر بخت خود را برای جذب این بازیکن امتحان کرد. در شرایطی که روند مذاکرات طرفین مثبت پیش می‌رفت، بعد از درخشش قلی‌زاده در ترکیب لخ‌پوزنان، مدیران این باشگاه از فروش وی امتناع کردند تا در نهایت حضور دومین گزینه پرسپولیس برای جانشینی ترابی نیز منتفی شود.

بدون شک پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات توانسته بازیکنان خوبی را جذب کند و تیم خود را تکمیل کند اما عدم جذب جانشین برای ترابی که مهره کلیدی سرخ‌پوشان بود، قطعا موضوعی‌ است که می‌تواند در این فصل، قهرمان ایران را با دردسر مواجه کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha