۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85593488
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کشاورزان خوزستان نگران تامین کود کشت پاییزه نباشند

۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85593488
کشاورزان خوزستان نگران تامین کود کشت پاییزه نباشند

اهواز - ایرنا - مدیر شرکت خدمات حمایتی استان خوزستان گفت: بهره‌برداران در مورد نهاده‌های کشاورزی درخصوص کشت پاییزه هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

علی موسوی روز چهارشنبه در جمع رسانه های خوزستان اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۸ هزار تن کود کشاورزی در استان خوزستان ذخیره شده که شامل ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن کود اوره، ۱۲ هزار و ۳۰۰ تن کود فسفات و ۱۳ هزار و ۴۰۰ تن کود پتاس است.

به گفته وی میزان ذخیره نهاده‌های دامی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۹ درصد افزایش داشته است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی استان خوزستان افزود: بهره‌برداران با مراجعه به کارگزاران شهرستان خود می‌توانند کود کشاورزی مورد نیاز را دریافت کنند.

وی اظهار کرد: کشاورزان برای ثبت یا ویرایش سطح زیر کشت باید به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، که این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است و تلاش می‌شود کود مورد نیاز کشاورزان به موقع توزیع و در دسترس آنها قرار گیرد.

به گزارش ایرنا به گفته مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خوزستان کشت پاییزه برای حدود ۹۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان در نظر گرفته شده است که بیش از ۷۱۰ هزار هکتار مربوط به گندم دیم و آبی، ۵۵ هزار هکتار مربوط به کلزا و بقیه اراضی به کشت چغندرقند و سایر محصولات پاییزه اختصاص خواهند یافت.

سالانه حدود ۱۷/۸ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در استان خوزستان تولید می‌شود که این میزان حدود ۲۰ درصد مواد غذایی کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha