سنگر نماز جمعه سد محکم فرهنگی در مقابل جنگ نرم دشمنان است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه نماز جمعه مهم‌ترین اجتماع فرهنگی، سیاسی و عبادی آحاد مختلف جامعه در طول هفته است، گفت: سنگر نماز جمعه، سد محکم فرهنگی در مقابل جنگ نرم دشمنان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام " اله‌نور کریمی‌تبار" روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه امامان جمعه سابق و جدید شهرستان ایوان، ابراز کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، در جنگ سخت در برابر اقتدار و عظمت ایران اسلامی و قدرت ایمان رزمندگان شکست خوردند و امروز با تغییر موضع، رویکرد اصلی‌شان برای جلوگیری از حرکت شتابنده انقلاب اسلامی، جنگ نرم است.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام و انقلاب با بهره‌گیری از ابزارهای مختلف به ویژه فضای تبلیغاتی، رسانه‌ای و فضای مجازی به دنبال مهندسی افکار جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان ما هستند، افزود: امروز دشمن از طریق فضای مجازی به درون خانه‌ها نفوذ کرده است و بر ضد باورها و ارزش‌های دینی با بهره‌گیری از همین ابزار فضای مجازی فعالیت‌ می‌کند.

امام جمعه ایلام در ادامه با اشاره به جایگاه مهم سنگر نماز جمعه در نظام و انقلاب اسلامی، ابراز کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، نماز جمعه در کشور فراگیر شده و از نعمت اقامه نماز جمعه به عنوان مهم‌ترین اجتماع هفتگی مؤمنان، بهره‌مند هستیم و باید تلاش شود که با فرهنگ‌سازی و تبیین درست، فرهنگ حضور در نماز جمعه در کشور گسترش یابد.

سنگر نماز جمعه سدی محکم فرهنگی در برابر جنگ نرم دشمنان است

حجت الاسلام کریمی‌تبار با تاکید بر اینکه امروز انقلاب اسلامی در یک فرصت تاریخی و شرایط استثنایی، فراتر از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی تأثیر گذاری خود را نشان داده است، گفت: انقلاب اسلامی، زمینه ساز حکومت جهانی ولی عصر(عج) است و بایستی زمینه های لازم را در جامعه و جهان برای ظهور منجی عالم بشریت فراهم کرد.

وی ابراز کرد: گفتار، رفتار و عملکرد همه افراد جامعه و به ویژه افراد مسئول و تاثیرگذار، در تعجیل و تاخیر ظهور تأثیر گذار است، وقتی فکر جامعه بشری به جایی برسد که پذیرای مصلح و منتظر عدل گستر جهانی باشد، آن زمان است که زمینه لازم برای ظهور حضرت امام زمان(عج) فراهم می‌شود.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به جنایت‌های صهیونیست‌ها و حمایت آمریکا از این جنایت‌ها در فلسطین و نسل کشی در غزه اشاره کرد و افزود: امروز بر با وجود همه تبلیغات رسانه‌ای دشمنان، وجدان پاک جامعه بشری از این همه جنایت صهیونیست‌ها جریحه دار شده است و ملت‌ها و انسان‌های آزادیخواه جهان به دنبال دفاع از مظلومان فلسطین و غزه هستند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار با اشاره به نقش ائمه جمعه به عنوان محور برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و فرهنگی، یادآور شد: ائمه جمعه سنگربان و افسران مقابله با جنگ نرم دشمنان هستند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرارگاه فرهنگی نماز جمعه با محوریت امامت جمعه با حضور اقشار مختلف، برای نشر و گسترش فرهنگ اسلامی، محور و سدی محکم در برابر همه هجمه های فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان است.

سنگر نماز جمعه سدی محکم فرهنگی در برابر جنگ نرم دشمنان است

به گزارش ایرنا، در این آیین از تلاش‌ها و فعالیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین " علی حیدری" که سال‌ها در جایگاه امامت جمعه شهرستان ایوان بود، قدردانی و حجت‌الاسلام والمسلمین "سید موسی حسینی مجد" به عنوان امام جمعه جدید شهرستان ایوان معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha