۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85593613
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: گیلان برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن‌تر می‌شود

رشت- ایرنا - استاندار گیلان گفت: با هوشمند سازی راه‌ها و بهره‌گیری از امکانات بروز در مبادی ورودی استان در رودبار، چابکسر و آستارا و سایر محورهای مواصلاتی داخلی، گیلان به محیطی ناامن‌تر برای واردکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در پنجمین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گیلان پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و از رسانه‌های گروهی خواست تبعات مصرف مواد مخدر را برای خانواده‌ها به روشنی تشریح شود و شدت عمل در برخورد با خلافکاران اطلاع رسانی شود.

وی افزود: باید از ظرفیت‌ بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و مردم برای آگاهی بخشی و شناسایی مناطق وقوع جرم و کشت مواد مخدر استفاده شود و با فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی نقاط آلوده را کشف و اطلاع رسانی کرد.

وی مکان فعلی نگهداری معتادان متجاهر در جاده لاکان را نامناسب ارزیابی کرد و گفت: بهزیستی زمینی مناسب برای احداث مرکزی برای نگهداری از معتادان متجاهر مشخص کرده و دستگاه‌هایی مانند شهرداری و منابع طبیعی با اختصاص زمین و سایر دستگاه‌ها با تامین مالی نسبت به احداث مکانی مناسب براساس استاندارد تعریف شده اقدام کنند.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهم مراکز آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌های متروکه برای درمان و نگهداری از معتادان متجاهر استفاده شود؛ همچنین سهم شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی باید در ساخت مراکز درمان اعتیاد مشخص شود و شهرداری‌ها موظف هستند سرانه خود را پرداخت کنند.

عباسی گفت: حداکثر تا پایان شهریور فرصت دارید نسبت به شناسایی، جانمایی و آغاز عملیات اجرایی مراحل احداث این مرکز نگهداری اقدام کنید تا برای درمان معتادان مورد استفاده قرار گیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم در درمان معتادان متجاهر تامین فضای مناسب برای درمان و نگهداری این افراد است تا با تکمیل دوره درمان بتوان افرادی عاری از اعتیاد به جامعه تحویل داد؛ سازمان فنی حرفه‌ای و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با آموزش مهارت لازم و فضای مناسب کاری برای افرادی که در این مراکز بهبود یافته‌اند ایجاد کنند.

استاندار گیلان افزود: باید برای حفظ و نگهداری سرمایه‌های اجتماعی استان تلاش کرد؛ طوری نباشد افرادی وارد جامعه شوند که مخل نظم، امنیت، فرهنگ و آسیب به مسائل اجتماعی باشند چرا که سرمایه‌ای که امروز برای تربیت کودک و نوجوان هزینه می‌شود بسیار کمتر از هزینه‌های درمان معتادان متجاهر است.

وی تصریح کرد: اعتیاد خسارات مادی و معنوی بسیاری دارد و دستگاه‌های اجرایی متولی فرهنگ مانند اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی و معاونت‌های فرهنگی دستگاه‌های مختلف باید به وظایف خود عمل کنند ما در صورت اتحاد و انسجام بین دستگاه‌ها می‌توانیم بخش زیادی از معضلات اجتماعی را برطرف و به ارتقاء سطح امنیت اضافه کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha