۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۲۴
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85593658
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۳ مدرسه فرسوده گناباد مرمت شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۷:۲۴
کد خبر: 85593658
۴۳ مدرسه فرسوده گناباد مرمت شد

گناباد-ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۳ مدرسه فرسوده این شهرستان با مشارکت خیران در ۲ سال گذشته مرمت شده و برای تحصیل دانش آموزان در سال تحصیلی پیش‌روی آماده است.

مجید فدوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۱ مدرسه جدید در مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد اکنون در حال ساخت است و در آینده نزدیک برای تحصیل دانش آموزان آماده خواهد شد.

وی ادامه داد: اکنون برخی از مدارس مناطق شهری و روستایی گناباد فرسوده و نیازمند جلب مشارکت خیران و توجه مسوولان جهت بازسازی هستند که از جمله آنها می توان به مدارس آسیه و الزهرا (س) گناباد و محمد ثانی از توابع روستای مند این شهرستان اشاره کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد بدون توضیح بیشتر در این باره بیان کرد: برای تکمیل تعدادی دیگر از فضاهای آموزشی این شهرستان شامل مدارس ۶ کلاسه "ضیغمی، لواسانی، یاسمی و سپاهی و یک سالن ورزشی" در این شهرستان اعتبار لازم جذب شد.

فدوی کمبود نیروی انسانی را از مشکلات مهم آموزش و پرورش گناباد برشمرد و گفت: ۵۹۴ نفر از فرهنگیان این شهرستان از سه سال گذشته تاکنون بازنشسته شده اند.

افزون بر ۲۰ هزار نفر دانش‌آموز در سال تحصیلی آینده در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه مناطق شهری و روستایی گناباد به تحصیل اشتغال خواهند داشت.

از این تعداد حدود ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی، پنج هزار نفر در مناطق روستایی، یک هزار نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha