صادقیانی: سبک ایتالیایی به والیبال ایران می‌خورد/ باشگاه‌ها فقط نتیجه‌گرا نباشند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی زیر ۱۷ سال ایران گفت: امیدوارم تیم‌های باشگاهی ما علاوه بر توجه به نتیجه‌گرایی از بازیکنان نوجوان و جوان بیشتری استفاده کنند.

آرش صادقیانی در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص انتخاب پیاتزا به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال ایران اظهار داشت: به نظر من پیاتزا می‌تواند تجربه موفق حضور ولاسکو در ایران را تکرار کند. ولاسکو سبک ایتالیایی را به والیبال ایران آورد و این سبک می‌تواند به تیم ملی کمک کند. یکی از مهمترین شاخص های کار در بزرگسالان بحث نظم و انضباط است و با توجه به اینکه پیاتزا در تیم‌های بزرگ و با بازیکنان مطرح زیادی کار کرده نظم و انضباط را می‌تواند به تیم ملی ایران بیاورد.

وی افزود: با رفتن خانزاده و نصری به لیگ‌های معتبر ایتالیا و لهستان، شاکله اصلی تیم ملی را لژیونرها تشکیل خواهند داد و این مسئله به سود این تیم خواهد بود. چرا که این لژیونرها با وجود جوانی، از تجربه بالایی برخوردارند.

صادقیانی: سبک ایتالیایی به والیبال ایران می‌خورد/ باشگاه‌ها فقط نتیجه‌گرا نباشند

سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال تصریح کرد: یکی از اقدامات خیلی خوب فدراسیون والیبال، برنامه‌ریزی برای تشکیل تیم ب است. این تیم می‌تواند سکوی `پرتابی برای بازیکنان جوان باشد تا بتوانند به تیم ملی برسند. در طی سال‌های گذشته ما در رده های پایه عملکرد خوبی داشتیم؛ اما روند رشد بازیکنان نخبه این رده‌ها ادامه پیدا نمی‌کرد؛ اما حالا این بازیکنان می‌توانند در تیم ب حضور داشته باشند تا هر زمان به تیم ملی اضافه شدند آمادگی ذهنی و فنی مناسب داشته باشند.

صادقیان درباره اینکه هیچ‌کدام از بازیکنانش در تیم زیر ۱۷ سال عضو هیچ تیم باشگاهی نیستند، گفت: ابتدا باید از رضا مومنی‌مقدم به جهت اینکه شنتیا به‌نژاد را برای تیم صنعتگران جذب کرد تشکر کنم. این مسئله نشان دهنده اعتقاد این مربی به بازیکنان جوان است. قرار است تیم نوجوانان که زیر نظر عادل غلامی کار می‌کند در لیگ دسته اول شرکت کند و مسعود ایمری و آرمین آسیایی که در تیم زیر ۱۷ سال بودند فصل آینده در این تیم بازی خواهند کرد.

صادقیانی: سبک ایتالیایی به والیبال ایران می‌خورد/ باشگاه‌ها فقط نتیجه‌گرا نباشند

وی عنوان کرد: در حال حاضر دغدغه من سایر بازیکنان تیم زیر ۱۷ سال است که عضو هیچ باشگاه لیگ برتری یا دسته اول نیستند. واقعا حیف است که این بازیکنان مستعد رها شوند. اگر هر باشگاهی یکی از این بازیکنان را جذب کند همه آنها می‌توانند هم باتجربه شوند و هم اینکه مدام در کوران تمرینات و مسابقات باشند.

سرمربی تیم ملی والیبال زیر ۱۷ سال در پایان خاطرنشان کرد: ایتالیا که لیگ بسیار معتبری دارد بیشتر از ما به بازیکنان جوان میدان می‌دهد. زلاتانوف که در تیم زیر ۱۷ سال ایتالیا بود در پیاچنزا بازی می‌کند و فصل قبل هم در لیگ سری A به میدان رفت. حتی اگر بازی هم نمی‌کرد تمرین در کنار ستاره‌های بزرگ برای او یک تجربه بزرگ است. امیدوارم تیم‌های باشگاهی ما هم علاوه بر توجه به نتیجه‌گرایی از بازیکنان نوجوان و جوان بیشتری استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha