مناسب‌سازی معابر و نقاشی آبرنگ روی پل طبیعت پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون فنی و عمران شهرداری منطقه یک تهران گفت: پیاده‌روهای معابر در محورهای الگوی خدمت با اولویت تردد کم‌توانان جسمی و حرکتی در حال بازسازی، احداث و ساماندهی است.

به گزارش ایرنا، مجید افشاری روز چهارشنبه در کمیته مناسب‌سازی معابر با حضور نمایندگان اداره کل معماری و شهرسازی، اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی سازمان‌ها و مناطق و سازمان پارک‌ها و فضای سبز اظهار کرد: بر همین اساس عملیات پیاده‌روسازی در خیابان شریعتی، نارنجستان هفتم و خیابان شهید باهنر از سه راه یاسر تا میدان شهید باهنر، در حال اجرا بوده و در خیابان شهرداری به پایان رسیده است.

وی افزود: در طرح مناسب‌سازی تردد معلولان، پیاده‌روسازی در هشت مسیر، یک ساختمان و سه بوستان در برنامه قرار گرفته که ساختمان مورد نظر منطقه یک، مجموعه فرهنگی، ورزشی قائم(عج) است.

نقاشی آبرنگ ۱۰ متری ایران و چین بر روی پل طبیعت

نقاشی محیطی بزرگ بر روی «پل طبیعت» واقع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد به طول ۱۰ متر توسط هنرمندان ایرانی و خارجی با نماد صلح و دوستی و جاده ابریشم با حضور آتانور دوگان، رئیس جهانی انجمن آبرنگ اجرا می‌شود.

قرار است روز جمعه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۵، دومین فستیوال آبرنگ ایران و چین بر روی «پل طبیعت» برگزار شود،‌ در این فستیوال بر روی فضایی به طول ۱۰ متر، هنرمندانی از ایران و کشورهای دیگر با حضور رییس جهانی انجمن آبرنگ به ترسیم اثر هنری با موضوع صلح و دوستی و جاده ابریشم می‌پردازند.

اقدامات برخی مناطق شهرداری تهران؛ مناسب‌سازی معابر و تجهیز بوستان‌ها

تجهیز بوستان‌های منطقه ۲ به ۱۵۰ مبلمان پارکی جدید

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲ تهران نیز از نصب بیش از ۱۵۰ عدد مبلمان پارکی جدید در راستای نگهداشت مبلمان پارکی تفرجگاه‌ها و بوستان‌های منطقه خبر داد و گفت: بوستان‌ها به عنوان یکی از فضاهای عمومی شهری، ظرفیتی برای گذران اوقات فراغت خانواده‌ها است، در همین راستا بهسازی و تجهیز مبلمان پارکی و ایمن‌سازی وسایل ورزشی و بازی کودکان در دستور کار قرار گرفت.

علی‌اصغر طاهری با بیان اینکه مبلمان پارک‌های شهری یکی از مهم‌ترین بخش‌های بوستان‌ها و فضاهای سبز هستند که رفاه، امنیت و زیبایی فضا را تحقق می‌بخشد بیان کرد: پس از نیازسنجی صورت گرفته، ۱۵۰ عدد نیمکت بتنی و همچنین سطل‌های زباله جدید در بوستان‌ها جانمایی و نصب شد.

معاون شهردار منطقه ۲ تهران گفت: به همین منظور ۱۸ عدد نیمکت بتنی در بوستان سنگی و محور سعادت آباد، ۶۵ عدد نیمکت پلی وود در بوستان سنگی، ۱۰ عدد نیمکت پلی‌وود در بوستان اشرفی، ۳۶ عدد نیمکت پلی‌وود در بوستان جوانه، سه عدد نیمکت معلولین در بوستان ارمغان و ۱۶ عدد نیمکت بتنی در بوستان ترنج نصب شد.

وی ادامه داد: نیمکت‌های بتنی علاوه بر زیبایی و جذابیت نسبت به لحاظ مقاوم بودن در برابر شرایط جوی، موجب کاهش هزینه نگهداری مبلمان‌های پارکی می‌شود.

اقدامات برخی مناطق شهرداری تهران؛ مناسب‌سازی معابر و تجهیز بوستان‌ها

احیا و نوسازی آبنمای بوستان فدک منطقه ۲ تهران

شهردار منطقه هشت تهران نیز گفت: عملیات عمرانی نوسازی و احیای آبنمای بوستان فدک در راستای جلوگیری از هدر رفت آب این سازه آغاز شده است. اجرای این طرح در راستای جلوگیری از هدر رفت آب آبنماهای بوستان فدک است.

فاطمه تنهایی افزود: با گذشت بیش از هشت سال از آخرین بهسازی و تعمیر آبنمای بوستان فدک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و بهترین بوستان‌های محلی تهران، طرح بهسازی و زیباسازی آبنمای این بوستان در قالب پروژه من شهردارم ۲ در دستور کار معاونت فنی و عمرانی منطقه قرار گرفت.

شهردار منطقه هشت با اشاره به نگهداشت غیراصولی این سازه و پیاده‌راه آن در ادوار گذشته اظهار کرد: سیستم تاسیسات این سازه بزرگ در مرکز بوستان فدک به دلیل ساخت و نگهداری غیراصولی در ادوار گذشته دچار فرسودگی و رسوب شده و برای احیای هفتگی و پاکسازی آب آلوده آن از تعداد زیادی نیروی انسانی استفاده می‌شد.

وی درباره پروژه جدید احیای آبنما تصریح کرد: با حذف لوله‌های فلزی از رسوب جلوگیری خواهد شد و آب کاملا تصفیه و دوباره به فواره‌ها تزریق شده و به این طریق از هدر رفت صددرصد آب جلوگیری خواهد شد.

تنهایی در ادامه از آغاز پروژه بازطراحی و بهسازی سازه مقبره هشت شهید گمنام بوستان فدک در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا، بوستان فدک واقع در ناحیه ۲ منطقه به عنوان یکی از مجهزترین بوستان‌های محلی تهران همواره استاندارهای لازم برای بهره‌مندی اقشار مختلف شهروندان به ویژه کودکان را دارا بوده و مدیریت شهری منطقه با نظارت و بازدیدهای مستمر در راستای توسعه و نگهداشت زیرساخت‌های شهری و عمومی در اختیار شهروندان، اقدامات لازم را در دستور کار خود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha