حفظ گونه‌های گیاهی باغ شاهزاده ماهان شایسته قدردانی است

کرمان - ایرنا - مدیر میراث جهانی باغ‌های ایرانی گفت: وجود مسائل زیست محیطی و حفظ گونه‌های گیاهی باغ شاهزاده در کنار معماری زیبای این باغ، از اهمیت بالایی برخوردار و اقدامات انجام شده در ابن باغ شایسته قدردانی است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، ساشا ریاحی مقدم، چهارشنبه در نشست بررسی طرح ساماندهی فضای پیرامونی باغ شاهزاده ماهان تصریح کرد: باغ شاهراده همچون موجودی زنده، سال‌ها به حیات خود ادامه داده است و گفت و گو در خصوص مزایا، ظرفیت‌ها و داشته‌های این باغ باید در بخش کارشناسی دنبال شده و صورت پذیرد.

وی بیان کرد: از طرح های باغ شاهزاده بازدید شد که جا دارد از تلاش مدیرکل میراث‌فرهنگی استان و مدیریت این باغ به دلیل فراهم کردن شرایط قابل قبول در این مجموعه قدردانی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان نیز گفت: باغ جهانی شاهزاده ماهان، به عنوان یکی از ۱۰ اثر ثبت جهانی استان کرمان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برای اداره‌ کل میراث استان برخوردار است.

سعید شاهرخی افزود: این باغ از این نظر وضعیت مطلوبی دارد که حاصل تلاش و فعالیت شبانه روزی باغبانان است و نیاز است این دانش بومی به نسل‌های جدید آموخته شود.

در این نشست طرح ساماندهی فضای پیرامونی باغ شاهزاده توسط اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح و به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

باغ شاهزاده متعلق به اواخر دوران قاجاریه در نزدیکی شهر ماهان و ۳۵ کیلومتری جنوب کرمان در دامنه کوه های تیگران قرار دارد.

این باغ زیبا که از مقاصد مهم و اصلی گردشگران داخلی و خارجی در سفر به استان کرمان است، در سال ۲۰۱۱ در نشست سی و پنجم میراث جهانی یونسکو به همراه هشت باغ ایرانی دیگر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha