۲۱ شهریور ۱۴۰۳، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85594173
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آلمان خواهان اقدام بیشتر برای دستیابی به آتش بس در غزه شد

تهران-ایرنا- «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان روز چهارشنبه درحالی که به مصر سفر کرده است خواهان اقدام بیشتر برای دستیابی به آتش بس در غزه شد.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا از " الجزیره انگلیسی", در بیانیه مشترک آلمان و مصر نسبت به خطر گسترش این درگیری در منطقه ابراز نگرانی شده است.

اشتاین مایر گفت: هر بازیگری که بر طرف ها نفوذ دارد باید از نفوذ خود استفاده کند.

وی ادامه داد: آلمان آنچه را که می تواند انجام می دهد و "مصر نیز نقش مهمی ایفا می کند و ما از آن قدردانی می کنیم.

به گزارش ایرنا، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر امروز میزبان «فرانک والتر اشتاین مایر» همتای آلمانی خود بود.

السیسی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود اظهار داشت: مصر در حال همکاری با آمریکا و قطر برای دستیابی به توافقی است که منجر به ثبات اوضاع شده و به درد و رنج فلسطینی‌ها در نوار غزه پایان دهد.

وی همچنین خواستار اعمال فشار اروپا به منظور دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه شد و گفت: نوار غزه شاهد استفاده از سلاح گرسنگی علیه فلسطینی‌ها بوده است.

در حالی‌ که جنگ مرگبار غزه دوازدهمین ماه خود را سپری می‌کند، رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس با میانجی‌گری قطر و مصر و با حضور آمریکا از چند ماه پیش، مذاکرات غیرمستقیم و پر افت‌وخیزی را برای دستیابی به توافق آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر یکی از مهمترین نکات مورد اختلاف، اصرار نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر اشغال محور فیلادلفیا در مرز غزه و مصر است و این در حالی است ‌که حماس بر عقب‌نشینی کامل نظامیان صهیونیست از این منطقه اصرار دارد.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم اشغالگر پیشتر اعلام کرده بود که «دیوید بارنیا» رئیس موساد، اخیرا بر اصرار این رژیم بر ادامه اشغال محور فیلادلفیا طی مرحله اول از توافق، تاکید و ادعا کرده که عقب‌نشینی از این منطقه در مرحله دوم انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha