مواکب اربعین نقطه اوج فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی است

تبریز - ایرنا - سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به اهمیت مواکب حسینی اشاره کرد و گفت: مواکب اربعین نقطه اوج فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی و خدمت به زائرین در این کنگره عظیم است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، تراب محمدی در آئین تجلیل از موکب داران اربعین حسینی با بیان اینکه خداوند در سوره حج ما را به اقامه و بزرگ‌داشتن شعائر الهی توصیه کرده است، گفت: اربعین حسینی در کنار مناسک الهی و بزرگی همچون حج ابراهیمی، نشانه‌ تعظیم شعائر و تقوای قلوب مومنین و زائران حسینی(ع) است.

وی افزود: اربعین حسینی تجلّی رابطه "امام و امّت" و تمدن‌سازی حول محور امام معصوم(ع) و تشکیل یک جامعه حسینی ایمانی، آزاده، ظلم‌ستیز، مجاهد و شهادت‌طلب است.


وی ادامه داد: موکب داران، خادمان بابصیرت و آگاهی هستند که با رفتار کریمانه، فروتنانه و فداکاری به زائرین خدمت کرده و در کمال افتخار خود را خادم زائران حسینی می‌دانند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به حمایت دولت از حماسه اربعین تاکید کرد و گفت: در چندین سال گذشته دولت با اعتقاد راسخ، تقویت این گردهمایی عظیم، حمایت از تشکیل گروه‌های مردمی اربعین، تقویت زیرساخت‌ها و تسهیل بسترهای حمل‌ونقلی و تقویت پایانه‌های مرزی ورودی و خروجی زائرین را در دستور کار داشته است.

محمدی اضافه کرد: افزایش قابل توجه حضور مردم استان در پیاده‌روی امسال نشانگر دلدادگی عمیق و حبّ ایمانی زائرین به امام حسین(ع) است

وی به خدمات مواکب آذربایجان شرقی در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: استقرار ۵۴ موکب از آذربایجان‌شرقی برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر پیاده‌روی و فعالیت مناسب کمیته‌های ۱۵ گانه ستاد اربعین سبب شد تا عملکرد قابل‌توجهی از استان در اربعین ۱۴۴۶ ثبت شود.

محمدی افزود: نگاه و رویکرد ما نسبت به پیاده‌روی حسینی، همواره باید مردمی، اسلامی و تمدنی باشد تا این حرکت بزرگ همواره پاینده، بالنده و خروشان باقی بماند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: با بررسی عملکرد کمیته‌های مختلف و برطرف کردن نقاط ضعف احتمالی، امیدواریم در اربعین سال آینده برنامه‌ریزی بهتر و کامل‌تری برای خدمت‌رسانی به زائرین صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha