۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۵۶
کد خبر: 85594347
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار نارنجی وقوع طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر در مازندران

ساری-ایرنا- هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح نارنجی با اشاره به شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج نسبت به وقوع سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر عمومی، وزش باد شدید و خطر ریزش سنگ در محورهای کوهستانی مازندران هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از عصر فردا جمعه تا روز یکشنبه هفته آینده اعلام کرد و نسبت به افزایش ابر (گاهی رگبار و رعد و برق)، وزش باد نسبتا شدید و کاهش باران در طی این مدت هشدار داد.

آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه ای، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده ای نیز اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی است که هواشناسی نسبت به وقوع آن در مدت زمان یاد شده هشدار داد.

هواشناسی در اخطاریه سطح نارنجی خود اعلام کرد با توجه به اینکه بارش ها از نوع رگباری و مقدار آن در دامنه ها و ارتفاعات بیشتر از مناطق ساحلی و جلگه ای است از مردم خواست جوانب احتیاط را رعایت کنند.

هواشناسی در این اخطاریه به شهروندان توصیه کرد علاوه بر انجام اقدامات پیشگیرانه و خودداری از صعود به ارتفاعات، در هنگام ترددهای جاده ای، به ویژه در محورهای کوهستانی جوانب احتیاط را رعایت کنند.

پرهیز از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها و مناطق مرتفع، چرای دام در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و فعالیت های کوهنوردی و اقدام به مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سست بنیان از جمله اقدامات پیشگیرانه توصیه شده از سوی هواشناسی مازندران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha