۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85594422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شیلات بوشهر دست به دامان پهپاد شد

۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85594422
شیلات بوشهر دست به دامان پهپاد شد

بوشهر_ ایرنا_ مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: گستره وسیع مرزهای استان با خلیج فارس و ضرورت حفاظت از منابع و ذخایر آبزی سبب شده تا شیلات از پهپادها استفاده کند.

عقیل امینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: وجود صیادان متخلف در آب های استان بوشهر قابل انکار نیست اما شیلات استان از تمامی امکانات موجود برای مقابله با آنها استفاده می کند.

وی افزود: بخش عمده ای از تخلفات ایجاد شده در حوزه صید توسط صیادان قانونمند گزارش می شود که نشان از دغدغه آنها برای حفظ ذخایر آبزیان است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تصریح کرد: با رشد تکنولوژی امکان رصد ۲۴ ساعته دریا فراهم شده که از این وضعیت می توان نظارت بهینه انجام شود.

امینی گفت: پیگیر استفاده از پهپاد برای شناسایی و برخورد با متخلفان صیادی هستیم.

بیشتر بخوانید

سه شناور صیادی متخلف در تور شیلات بوشهر گرفتار شدند

سه شناور صیادی استان بوشهر به دلیل صید ترال توقیف شد

شناورهای صیادی خارجی در آب‌های استان فعال نیستند/ صید ۲۸ هزار تن انواع آبزیان در بوشهر

وی ادامه داد: باتوجه به گسترش روزافزون استفاده از پهپادهای غیرنظامی در حوزه های مختلف صنعت و کشاورزی، استفاده از چنین تکنولوژی به منظور هرچه بهتر و سریعتر ردیابی متخلفین نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل شیلات استان بوشهر عنوان کرد: مسئولان استان در زمینه بررسی مسایل و مشکلات صیادان در رابطه با صید غیرمجاز در کنار مجموعه شیلات هستند.

وی گفت: راه اندازی شعبه ویژه تجدید نظر رسیدگی به تخلفات دریایی در دادگستری استان بوشهر برای رسیدگی سریع به تخلفات صید غیرمجاز با حداکثر مجازات و همچنین صدور دستورات قضایی از سوی دادستان های شهرستان ها برای کنترل ورود و خروج شناورهای صیادی توسط دریابانی در دستور کار قرار گرفته است.

امینی ادامه داد: یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات با جدیت پیگیر مقابله با روش های صید مخرب است اما ضمن تشکر از تعامل و همکاری دستگاه قضا و نیروهای دریابانی و سپاه در این امر، نیاز است به دلیل گستره آب های استان، دستگاه قضا و ارگان های مختلف نظامی و انتظامی در این موضوع ما را یاری کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر تاکید کرد: دغدغه و آگاهی صیادان دلسوز محلی برای حفاظت از منابع و ذخایر دریا ستودنی است و ما تمام تلاشمان را خواهیم کرد با استفاده از تمام ظرفیت یگان حفاظت منابع آبزیان و با کمک نیروهای خدوم نظامی و انتظامی برای احقاق حق صیادان قانونمند گام برداریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha