۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85594466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کمبود فضا در زندان‌های اسرائیل، «اسموتریچ« و «بن گویر» را به جان هم انداخت

تهران- ایرنا- رسانه صهیونیستی گزارش داد که در دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بین «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم بر سر بحران کمبود فضا در زندان‌ها مشاجره لفظی رخ داده است.

به گزارش امروز پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، رسانه های رژیم صهیونیستی از درگیری میان اسموتریچ و بن گویر بر سر موضوع زندان ها خبر دادند.

یدیعوت آحارنوت گزارش داد: درگیری میان اسموتریچ و بن گویر درباره بحران زندان‌ها بالا گرفته و به مشاجره کشیده شده است و هر کدام دیگری را مسئول می دانند.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: بن گویر پیشنهاد ساخت پنج هزار مرکز بازداشت را مطرح کرده و خواستار اختصاص بودجه برای آن شده است و اسموتریچ در پاسخ به او گفته است از پول‌های دفترتان بودجه را تهیه کنید.

این سخنان باعث تحریک بن‌گویر شده و او با حالت عصبانیت پاسخ داده است: آیا در وضعیت عادی قرار دارید؟ ما سه هزار بازداشتگاه ساخته‌ایم، تعدادی که سال‌هاست توسط سازمان زندان‌ها انجام نشده است. آیا می‌خواهی زندانیان را پشت سر خود به خانه‌هایمان ببریم؟

یدیعوت آحارنوت به نقل از منابع آگاه نوشت: نتانیاهو دستور داد راه حلی برای ساخت فوری ۴۷۰ بازداشتگاه در زندان‌ها پیدا شود، اما بر اساس آنچه این منابع گزارش دادند، مشکل بودجه حل نشده است.

از سوی دیگر «میکی زوهار» وزیر فرهنگ و ورزش رژیم صهیونیستی گفت: فکر نمی کنم که بن گویر بتواند کابینه را در صورت امضای توافق منحل کند. او گزینه های زیادی ندارد. وی اگر به سمت انتخابات برود تا آخر حیات سیاسی خود به عنوان اپوزیسیون خواهد ماند.

از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، سازمان‌های حقوقی در فلسطین اشغالی و همچنین نهادهای بین‌المللی درباره وخامت اوضاع در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویژه در زندان بدنام «سدی تیمان» در جنوب فلسطین اشغالی هشدار داده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی از ابتدای عملیات زمینی در غزه در ۲۷ اکتبر سال ۲۰۲۳، هزاران غیرنظامی فلسطینی از جمله زنان، کودکان و فعالان در سازمان‌های دفاع مدنی، امدادرسانی و مراکز بهداشتی را بازداشت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha