۲۴ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۶
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85594553
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پرونده تخلف برای نزدیک به پنج هزار واحد صنفی گیلان تشکیل شد

رشت- ایرنا - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: چهار هزار و ۹۴۳ متخلف صنفی در ۳۰ هزار و ۴۶۶ مورد بازرسی واحدهای صنفی استان از آغاز امسال تا نیمه شهریور جاری شناسایی شدند که برای آنها پرونده تخلف تشکیل شد.

علی رضا حسینیان روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد یک هزار و ۴۹۷مورد بازرسی فقط بر اساس گزارش های مردمی انجام و برای ۳۹۲ متخلف صنفی پرونده تشکیل شد.

وی گفت: در حوزه قاچاق کالا نیز پس از بازرسی از هزار و ۳۳۲ واحد برای ۲۰۶ متخلف این حوزه پرونده هایی در مجموع به ارزش یک هزار و ۵۹۶ میلیارد و ۶۱۲ میلیون ریال تشکیل شد. در حوزه غیر قاچاق هم ۲۹ هزار ۱۳۴ بازرسی انجام و ارزش ریالی ۲۰۶ پرونده های تخلف ۱۹۰ میلیارد ۷۱۴ میلیون ریال بوده است.

حسینیان اظهار کرد: در طرح نظارت بر عملکرد شالیکوبان نیز ۱۲۷ مورد بازرسی انجام و پرونده های تخلفی به ارزش چهار میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال برای ۱۷ شالیکوبی تشکیل شد. عمده تخلفات صورت گرفته عدم درج قیمت و قاچاق (آیین نامه اجرایی تبصره ۶ بند ح ماده ۲ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز) بود.

وی تصریح کرد: ۲۱۲ مورد بازرسی نیز در قالب طرح بازگشایی مدارس در استان انجام شد و برای ۳۶ واحد صنفی به دلایلی چون گران فروشی و عدم درج قیمت، نصب نرخ نامه ۴۲۶ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۶۲ ریال پرونده تخلف تشکیل شد.

حسینیان تاکید کرد: ۳۷۵ مورد نیز از واحدهای عرضه سیمان بازرسی شد که ارزش ریالی ۷۴ پرونده تخلف این حوزه سه میلیارد و ۹۵۱ میلیون و ۱۹۰ هزار ریال است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: در حوزه نظارت بر مشاورین املاک هم ۲ هزار و ۳۴ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفتند که برای ۱۵۸ مشاور املاک پرونده های تخلفی در مجموع به ارزش ۲۳ میلیارد و ۹۲۷ میلیون ریال تشکیل شد و عمده تخلفات آنها شامل ۸۲ مورد عدم صدور صورتحساب، ۶۹ مورد درج نکردن قیمت و نصب نرخ نامه، ۲۲ مورد عدم اخذ پروانه کسب، هشت مورد گرانفروشی، ۲۱ عرضه خارج از شبکه و ۳۹ مورد عدم اجرای تکالیف واحدهای صنفی بوده است.

استان گیلان ۱۲۰ هزار واحد صنفی دارد که حدود ۴۰ هزار واحد از این تعداد در مرکز استان فعال است. مرکز دریافت گزارشهای مردمی شامل ir.۱۲۴ سامانه تلفن ۱۲۴ به صورت ۲۴ ساعته بر بستر نرم افزاری وب سرویس فعال و دریافت کننده گزارش ها و شکایات مردمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha