۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85594647
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سودآوری پرورش میگو موجب افزایش سطح زیر کشت مزارع در خوزستان شد

آبادان - ایرنا - مدیر کل شیلات استان خوزستان گفت: رشد ۳۶ درصدی سطح زیر کشت پرورش میگو و ۳۲ درصدی تعداد استخرها در مقایسه با سال ۱۴۰۲ بیانگر سوددهی، استقبال خوب پرورش دهندگان و همچنین رونق تولید در این صنعت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی سوری پنجشنبه در بازدید از حوضچه‌های پرورش میگو در چوئبده افزود: امسال مانند سال گذشته مزارع پرورش میگو با رعایت پروتکل‌های فنی و بهداشتی موفق به پرورش میگو مطابق استانداردها و با کیفیت و اندازه مطلوب بازاری شدند.

وی سطح زیرکشت مزارع پرورش میگو در استان خوزستان را بیش از ۸۱۹ هکتار اعلام کرد و گفت: در سال جاری تعداد مزارع فعال میگو ۲۸ درصد و میزان لارو ذخیره سازی شده حدود ۷۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

سوری اظهار کرد: رشد ۳۶ درصدی سطح زیر کشت پرورش میگو و ۳۲ درصدی تعداد استخرها در مقایسه با سال ۱۴۰۲ بیانگر استقبال خوب پرورش دهندگان و رونق تولید در این صنعت است.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز نرسری با افزایش ۱۵ درصدی به هشت مرکز رسیده است گفت: همچنین عملیات اجرایی ساخت چهار مرکز دیگر در استان فعال است.

مدیرکل شیلات خوزستان بیان کرد: میگوی تولیدی در مجتمع پرورش چوئبده آبادان به علت مصرف نکردن آنتی بیوتیک و مواد شیمیایی در طول دوره پرورش، دارای کیفیت بالا بوده و دارای ارزش صادراتی است.

سوری گفت: در سال جاری پرورش دهندگان و بهره برداران میگو در مجتمع چوئبده آبادان با نظارت فنی کارشناسان شیلات و دامپزشکی شهرستان و رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان شیلات و دامپزشکی کل کشور و رعایت تراکم مناسب ، موفق به تولید میگو بدون بیماری شدند.

وی اظهار داشت: تاکنون تلفاتی در حوضچه‌های پرورش میگو گزارش نشده و عملیات برداشت از سایر مزارع بندر چوئبده آبادان آغاز شد.

صید میگو از مزارع پرورشی استان با توجه به شرایط دمایی تا اواسط مهرماه ادامه دارد و محصول تولیدی علاوه بر بازارهای داخلی به سایر کشورها صادر می‌شود.

سایت پرورش میگوی بندر چوئبده در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha