۲۲ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۴۲
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85594669
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴ هزار و ۴۸۳ واحد صنعتی و تولیدی استان اصفهان ارزیابی زیست‌محیطی شدند

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ هزار و ۴۸۳ مورد از واحدهای صنعتی و تولیدی سطح استان پایش و ارزیابی شدند.

منصور شیشه‌فروش روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این پایش و ارزیابی از طریق اداره محیط زیست و با همکاری اداره صمت و شرکت شهرک های صنعتی و از لحاظ استانداردهای زیست محیطی و آلودگی هوا انجام شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: تامین پایدار سوخت پاک برای نیروگاه‌ها و صنایع، تامین اعتبار برای توسعه ایستگاه‌های سنجش آلاینده‌ها، استقرار رادار هواشناسی و تقویت ایستگاه‌های سنجش گرد و غبار و ازن امر بسیار ضروری است.

وی تاکید کرد: در جلسه اخیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان، ضرورت برنامه‌ریزی وزارت نفت و نیرو در تامین پایدار گاز نیروگاه‌های برق شهید منتظری و اصفهان و پیشگیری از مصرف مازوت تا پایان سال با توجه به شرایط خاص اصفهان و شهرستان های واقع در منطقه مرکزی استان به لحاظ شرایط آلودگی هوا، خشکی زاینده رود و کانون‌های گرد و خاک مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

از طرفی اصفهان کمترین تعداد روزهای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلان‌شهرها دارد و ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی آن شرایط را برای این کلان‌شهر سخت‌تر کرده است.

بخشی از آلودگی هوای اصفهان در نیمه دوم سال مربوط به مصرف مازوت توسط کوره های آجرپزی و نیروگاه ها است که به دلیل کمبود گاز مصرفی در شرایط برودت هوا در فصل پاییز و زمستان صورت می گیرد و شرایط آلودگی هوای اصفهان را سخت‌تر می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha