آیات عظام مکارم شیرازی و جوادی آملی درگذشت آیت‌الله محفوظی را تسلیت گفتند

قم - ایرنا- آیات عظام تقلید ناصر مکارم شیرازی و عبدالله جوادی آملی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت آیت الله عباس محفوظی از اساتید بزرگ حوزه علمیه قم را تسلیت گفتتد.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی که شامگاه پنجشنبه دراختیار ایرنا قرار گرفت آمده‌است: خبر ارتحال عالم ربانی جناب آیت‌الله آقای حاج شیخ عباس محفوظی (رحمت‌الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید. تربیت شاگردان و تألیف آثار دینی و همچنین خدمات او به نظام اسلامی و حوزه‌های علمیه ذخیره‌ای برای این عالم گرامی خواهد بود.

آیت الله جوادی آملی نیز در پیام تسلیت خود آورده‌است: ارتحال فقیه متعهد و استاد بزرگوار حوزه علمیه حضرت آیت الله محفوظی(رضوان الله تعالی علیه) مایه تأثر و تأسف شد. غفران آن فقید راحل و تسلیت بازماندگان شریف مسئلت می شود.

به گزارش ایرنا ، آیت‌الله محفوظی گیلانی که سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در یکی از روستاهای شهرستان رودسر استان گیلان به دنیا آمد سال‌ها سابقه تدریس خارج فقه داشت و در زمان حیات مرحوم آیت‌الله محمدتقی بهجت، رئیس دفتر او بود.

آیت‌الله محفوظی در سال‌های منتهی به انقلاب اسلامی ایران، فعالیت‌های سیاسی انجام می‌داد و در جلسه‌های جامعه مدرسین قم نیز شرکت می‌کرد که در همین دوران، بارها مورد تعقیب، بازداشت و تبعید قرار گرفت.

آن مرحوم پس از انقلاب اسلامی، یکی از اعضای جامعه مدرسین قم بود و به عنوان نخستین نماینده گیلان در مجلس خبرگان رهبری انتخاب شد.

آیت‌الله محفوظی در سال ۱۳۶۸ با حکم رهبر معظم انقلاب به عنوان مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها و همچنین عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد.

وی سرانجام بیستم شهریورماه جاری در سن ۹۶ سالگی به علت بیماری قلبی در یکی از بیمارستان‌های قم دعوت حق را لبیک گفت و پیکر آن عالم ربانی امروز در قم تشییع و در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha