پذیرایی از ۱۷ هزار و ۳۸۸ زائر خارجی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ۱۷ هزار و ۳۸۸ زائر در پنج موکب مستقر در مسیر بازگشت زائران پاکستانی و افغانستانی از مشهد مقدس اطعام و پذیرایی شدند.

حجت‌ الاسلام حسن رحیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موکب‌های پذیرایی از زائران خارجی در پنج نقطه از جمله مسجد جامع خضری دشت بیاض، امامزاده زید قاین، آستان امامزادگان باقریه بیرجند، امامزاده سید علی و مسجد حضرت اباالفضل (ع) نهبندان برپا شده است.

وی گفت: بیشترین زائران با ۱۱ هزار و ۱۸۶ نفر در ۲ موکب شهرستان نهبندان (مجاور استان سیستان و بلوچستان) پذیرایی شده‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در امامزادگان باقریه بیرجند ۷۳۲ نفر، امامزاده زید قاین سه هزار و ۳۹۰ نفر، مسجد جامع خضری دشت بیاض ۲ هزار و ۸۰ زائر پاکستانی اطعام شدند.

وی تصریح کرد: امسال خراسان جنوبی به‌ عنوان استان معین خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی مشهد مقدس انتخاب شده است.

رحیمی گفت: سال‌های گذشته نیز خراسان جنوبی میزبانی پذیرایی از زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی را بر عهده داشت اما امسال موکب‌ها تا هر زمان که زائران از مشهد برگردند برپاست و به آنان خدمات ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: روز گذشته ۷۱ اتوبوس زائران شامل سه هزار و ۸۵۰ زائر در موکب‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مستقر شدند و از آنان پذیرایی شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: سال گذشته نیز ۳۵ هزار نفر پاکستانی و ۱۵ هزار ایرانی در موکب‌های این استان پذیرایی شدند.

خراسان جنوبی با کشور افغانستان همجوار است و در مسیر رفت و برگشت زائران پاکستانی از پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha