امام جمعه کرمان: وحدت اسلامی در شعار و عمل خواسته نظام اسلامی است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه وحدت اسلامی هم در شعار و هم در عمل خواسته نظام اسلامی ایران در راستای راهبرد نبی مکرم اسلام است، گفت: در این راستا امیدواریم خداوند زمینه پیروزی مسلمانان به خصوص مجاهدان و مبارزان فلسطینی را فراهم کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر کرمان واقع در مصلای امام علی(ع) با اشاره به مناسبت هفته وحدت افزود: وحدت جهان اسلام همان وحدتی است که پیامبر اسلام سردمدار شعار آن است و امامین انقلاب نیز در آن اقتدا به نبی اسلام داشتند و خواسته پیغمبر اسلام را عملیاتی کردند.

وی افزود: راهبرد وحدت جهان اسلام در سه محور خلاصه می شود، محور اول تشکیل امت واحده است و اگر مسلمانان امت واحد را تشکیل دهند بزرگترین قدرت مدافع عدل و داد را تشکیل می دهند.

امام جمعه کرمان خاطرنشان کرد: راهبرد دوم وحدت ایجاد اخوت اسلامی است، مسلمانان برادرند و در کنار هم هستند لذا پیامبر (ص) در جای جای فعالیت‌ها این را به مردم آموزش داد.

وی ادامه داد: راهبرد سوم سیره عملی پیغمبر(ص) است که در احکام دینی جلوه کرده است؛ ادای امانت، پایبندی به وعده ها، حضور در مساجد، رعایت حق همسایگی و حضور در تشییع جنازه های یکدیگر بر مبنای این وحدت اسلامی است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اوج این وحدت در دفاع از غزه است و مجاهدان سرافراز لبنان در کنار مردم غزه در جنگ هستنداظهارداشت: خون تشیع و تسنن در راستای وحدت اسلامی برای دفاع از حق ریخته می‌شود، اوج وحدت اسلامی حرکت بزرگ انصارالله یمن است که در بخش اقتصادی، رژیم جعلی صهیونیستی را فلج کرده و همچنین اوج وحدت در حرکت پر قدرت مقاومت عراق در دفاع از مردم بی دفاع غزه است.

وی با اشاره به سالگرد قتل عام بیرحمانه رژیم صهیونیستی در صبرا ‌و شتیلا در جنوب لبنان گفت: به فضل خدا سختی ها گذشت و امروز لبنان به برکت مجاهدان در اوج اقتدار با این رژیم جعلی در ستیز است؛ غزه نیز در درون حاکمیت غاصبانه رژیم صهیونیستی در حال مبارزه است.

امام جمعه کرمان با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) تصریح کرد: این امامت طلوع جریان بزرگ حکومت جهانی این امام بزرگوار و آغاز اصلاح جهان است.

وی با اشاره به سایر ویژگی های حکومت امام زمان(عج) تاکید کرد: این حکومت خواسته‌ها را تحت مدیریت وحی قرار خواهد داد و سه اصلاح بزرگ را در عالم به وجود می آورد، یکی از اصلاحات بخش فرهنگی (انحرافات فکری و بدعت های در دین)است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: اصلاح دوم حکومت امام مهدی(عج) ، حاکمیت کتاب و سنت در جامعه است و قرآن را همانگونه که هست و سنت علوی را همانگونه که واقعیت دارد در جامعه اسلامی پیاده می کند.

وی افزود: سومین اصلاحات بزرگ امام زمان(عج) در جامعه نیز شامل اصلاحات اقتصادی و سیاسی و یکی از آنها به کار گرفتن ثروت های طبیعی در جهان است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در اصلاحات سیاسی آتش جنگ خاموش و جهان در آرامش فرو خواهد رفت؛ از طرفی برقراری عدالت و امنیت اجتماعی برای بسترسازی فعالیت‌ها نیز در این اصلاحات برقرار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha