۶ مرداد ۱۳۹۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 80248807
T T
۰ نفر
امام جمعه كرمان: نماز جمعه مصداق كامل نماز جماعت است

كرمان- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان با اشاره به فضيلت هاي اقامه نماز جمعه از آيات و روايات، گفت: نماز جمعه مصداق كامل نماز جماعت است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید 'یحیی جعفری' در آیین نماز جمعه این هفته شهر كرمان با گرامی داشت ششم مرداد ماه همه پرسی اصلاح قانون اساسی و نامگذاری روز جمعه، افزود: پیامبر گرامی اسلامی می فرمایند ' نماز جمعه ثواب حج عمره را دارد.'

وی با تاكید بر درك فضلیت اقامه نمازجمعه از سوی همه افراد جامعه، اظهار داشت: در همه وقت باید در اقامه نماز جماعت بویژه نماز جمعه شركت كرد.

امام جمعه كرمان در ادامه خطبه ها با تبریك فرا رسیدن ماه مبارك رمضان، گفت: بر همه واجب است در این ماه پر خیر و بركت از گناه و معصیت دوری نمایند.

وی افزود: همچنین باید در ماه مبارك رمضان معرفت خود را افزایش داد و همانگونه كه این ماه به پایان می رسد روزه داران نیز مدارج عالیه كمال را كسب كنند.

حجت الاسلام جعفری، در بخش دیگری از خطبه ها بیان كرد: جهل و حماقت از عواملی به شمار می رود كه انسان را به سوی گناه سوق می دهد.

وی ادامه داد: جهل و نادانی به معنی بی سوادی نیست بلكه به معنی نداشتن فكر، تامل و تدبر است.

وی خاطر نشان كرد: افراد به دلیل جهالت و نداشتن تفكر و تدبر در بسیاری از مواقع به دنبال معصیت می روند.

امام جمعه كرمان، همچنین با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (س) در دهم ماه مبارك رمضان، گفت: باید شخصیت های برجسته اسلام از جمله این بانوی بزرگوار كه برای پایداری اسلام تلاش های فراوانی انجام داده اند، مورد تجلیل و تكریم قرار گیرند.

وی در بخش دیگری 12 رمضان سالروز شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره كرد و گفت: شیخ فضل الله نوری با مشروطه مخالف نبود وی مشروطه مشروعه را قبول داشت.

حجت الاسلام جعفری بیان كرد: جهل و نادانی مردم در آن زمان عامل به شهادت رسیدن شیخ فضل الله نوری بود.ك/2

7438/2624