سفر رییس جمهور به عراق دارای دستاوردهای راهبردی است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: سفر رییس جمهور کشورمان به عراق مهم و دارای دستاوردهای راهبردی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم کاشان افزود: تقویت روابط با همسایگان مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تبادل فرهنگی، تسهیل روابط با همسایگان، روابط تجاری و مبارزه با تروریست ازجمله اهداف سفر رییس جمهور به کشور عراق است.

وی اظهار کرد: در این سفر، رییس جمهور پیام تشکر رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهمان نوازی مردم عراق در مراسم اربعین را به دولت آن کشور اعلام کرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: هفته آینده همایش رویداد کمیته علمی کنگره حضرت علی بن امام محمدباقر ( ع ) را داریم، ۱۲۰ مقاله در خصوص این امامزاده بزرگوار از ایران و خارج کشور به دبیرخانه علمی کنگره رسیده که تعدادی از مقاله ها برگزیده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: حضرت علی بن امام محمدباقر (ع) منصوب امام باقر( ع) است و در سال ۱۱۳ هجری قمری به منطقه کاشان آمدند ایشان منصوب امام باقر(ع ) و سپس منصوب امام صادق( ع) هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گفت: هفته وحدت از مناسبت‌های هفته است، امام راحل و رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند به نمادهای اهل سنت، توهین نکنیم.

وی افزود: وقتی میرزای شیرازی فتوای عدم استفاده از تنباکو را داد برادران اهل سنت این فتوا را تایید کردند و قاضی ملامحمد کریم کردستان در نامه‌ای اعلام کرد که فرقه تشیع با فرقه تسنن متحد به ذات است و ما تابع فتوای میرزای شیرازی هستیم.

وی اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی با حشدالشعبی داعش را شکست داد که از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت حشدالشعبی در آن زمان ۹۰ هزار نفر شیعه، ۳۰ هزار سنی، هفت هزار ترکمن و سه هزار نفر هم مسیحی بودند و این وحدت داعش را نابود کرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی ۲۵۰ هزار شهید داریم که ۱۱ هزار شهید از برادران اهل سنت بودند و ۱۸۹ شهید طلبه سنی داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در سال ۱۹۷۰ کشتار آوارگان فلسطینی توسط ملک حسین اردنی در خاک اردن رخ داد، این آوارگان چند عملیات علیه رژیم غاصب صهیونیستی انجام دادند و ملک حسین دستور قتل عام آوارگان فلسطینی را داد و حدود ۱۵ هزار آواره فلسطینی در اردن شهید شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha