عضو مجلس خبرگان: سفر رییس‌جمهور به عراق از نظر امنیتی هم حائز اهمیت است

مراغه- ایرنا- نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه به سفر رییس‌جمهور کشورمان به عراق اشاره، و بیان کرد: این سفر راهبردی علاوه بر عرصه اقتصادی، از نظر مسایل امنیتی هم حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این شهرستان افزود: رییس‌جمهور کشورمان در این سفر پیام مقام معظم رهبری را هم به نخست وزیر عراق منتقل کردند.

به گفته وی مقام معظم رهبری در این پیام از برگزاری باشکوه پیاده‌روی اربعین و میهمان‌نوازی ملت عراق قدردانی کردند و مسایل مختلف دیگری هم در این پیام وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان: سفر رییس‌جمهور به عراق از نظر امنیتی هم حائز اهمیت است
ملت عراق روحیه عجیبی برای خدمت به زائران اربعین دارند

وی ادامه داد: برخی از مردم عراق حتی خودرو خودشان را هم فروختند تا به زائران اربعین خدمت کنند و این روحیه عجیب در بین ملت عراق قابل قدردانی است.

آیت‌الله پورمحمدی تصریح کرد: مقامات عراقی اعلام کرده‌اند که اجازه نخواهند داد تا از آسمان این کشور به جمهوری اسلامی ایران حمله شود و همین انتظار در مورد دیگر کشورهای همسایه هم وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد: سفر پزشکیان به عراق در واقع نخستین سفر خارجی ایشان به شمار می‌رود و این موضوع اهمیتی که ایران برای گسترش مناسبات با عراق قایل است را نشان می‌دهد.

نهم ربیع‌الاول را تبریک نگوییم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نهم ربیع‌الاول روز به امامت رسیدن مولا و مقتدایمان آقا امام زمان (عج) است، بیان کرد: روز گذشته سالگرد شهادت پدر بزرگوار ایشان بود و بر همین اساس امروز که روز به امامت رسیدن ایشان است را نباید به یکدیگر تبریک بگوییم زیرا امام عصر(عج) در این روز عزادار هستند.

عضو مجلس خبرگان: سفر رییس‌جمهور به عراق از نظر امنیتی هم حائز اهمیت است
امام زمان (عج) در نهم ربیع‌الاول عزادار شهادت پدر بزرگوارش است؛ این روز را به ایشان تبریک نگوییم

آیت‌الله پورمحمدی با بیان اینکه متاسفانه در رسانه‌ها هم این روز تبریک گفته می‌شود، افزود: امروز را باید روز بیعت با آقا امام زمان(عج) در نظر بگیرم و با اعمال نیک خودمان از رنجش ایشان جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تبریک این روز به یکدیگر فرهنگ غلطی است و رسانه‌ها هم در ترویج این فرهنگ نقش دارند، افزود: بدتر از آن، تبریک گفتن این روز به خود امام زمان(عج) است در حالی که ایشان به دلیل شهادت پدر بزرگوارشان عزادار هستند.

وی همچنین با بیان اینکه روز گذشته سالگرد شهادت امام حسن عسکری(ره) بود، حدیثی از «ابوقائم» مبنی بر رعایت تقوا و اخلاق قرائت کرد و افزود: شیعیان باید دیگران را با اخلاق و کردار خودشان جذب کنند.

به گزارش ایرنا امروز در حقیقت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) است و عاشقان و منتظران حضرتش در هرکجای عالم در این روز به صورت ویژه به امام زمان (عج) توجه می‌کنند زیرا نهم ربیع‌الاول در امتداد غدیر است.

در این روز همه اقشار مردم با امام زمانِ(عج) خود تجدید بیعت می‌کنند، بر مفاد عهد و میثاق خود ثابت قدم می‌مانند و به بازخوانی حقوق و تعهداتی که نسبت به آن امام همام برعهده دارند، می‌پردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha