سیاست جمهوری اسلامی ایران شکستن تک قطبی در جهان است

قم- ایرنا - امام جمعه قم گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی شکستن تک قطبی در جهان، و شکل دادن قطب‌های جدید اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم، افزود: امثال پیمان‌های بریکس و شانگ‌های نیز برای تقویت روابط با شرق و تولید قطب‌های جدید قدرت است.

وی بیان کرد: دولت شهید رئیسی در این زمینه گام‌های بزرگی برداشت، دولت چهاردهم هم باید این مسیر را در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب طی کند.

وی با تاکید بر این مطلب که سیاست ما نیز همین است گفت: با روسیه، چین و کشورهای همسایه، اساس سیاست‌مان تعامل، همکاری، تولید قطب‌های جدید و شکستن یک قطبی غلط آمریکایی و غربی است.

اعرافی افزود: توافق راهبردی ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور اسلامی ایران امضا خواهد شد، مسئولان نیز باید همین مسیر را ادامه دهند.

خطیب جمعه قم تصریح کرد: باید تذکری را نیز به برخی کشورها از جمله روسیه داد، جزایر سه‌گانه و گذرگاه زنگزور خط قرمزهای سیاست ایران است، ما در مصالح ملی، انقلابی و اسلامی قاطع هستیم.

وی یادآور شد: انتظاری که از دوستان‌مان داریم این است که در خط قرمزهای ما ورود نکنند و نهایت احتیاط را داشته باشند، تا هماهنگی‌های کلی برای شکستن تک‌ قطبی‌ها پیموده شود.

اعرافی خاطرنشان کرد: از همایسگان نیز انتظار می‌رود که بی‌جهت راه را برای ورود بیگانگان باز نکنند.

حطیب جمعه قم همچنین داستان غم‌انگیز فلسطین و غزه را مورد اشاره قرار داد و افزود: فلسطین و غزه موضوع جهان اسلام، همه جهان و همه کشورهای اسلامی است.

وی تاکید کرد: تمام کشورهای اسلامی بدانند اگر کوتاه آمدند، همین قساوت و خون‌ریزی که در غزه می‌بینید در انتظار همه شماست، یا باید تسلیم و یا محو و نابود شوید، فلسطین و غزه نشان داد که در میان جهان‌خواران رحم و مروت نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور یادآور شد: آدم‌کُشی و نسل کشی خوی جهان‌خواران است، اگر کوتاه آمدید سراغ شما نیز خواهند آمد.

اعرافی با بیان این نکته که اقدام اُمت اسلام لازم است گفت: مقاومت ایستاده است و پیش خواهد رفت، ولی برخی سران کشورهای اسلامی و جهان عرب بدانند، که دارند ننگ برای خودشان می‌خرند، این ننگ و افتضاح بزرگی است که چِشم شما این همه ظلم را می‌بیند و آرام نشسته‌اید.

خطیب جمعه قم در ادامه افزود: روابط ما با ترکیه خوب است و از روابط خوب با همه همسایگان و کشور ترکیه استقبال می‌کنیم، اما آقای اردوغان گفته‌اند مناسب است کشورهای اسلامی اقدام کنند.

وی گفت: آقای اردوغان و آقایان دیگر حکام منطقه، اولین شرط این کار، بستن سفارت‌های اسراییل در کشورهای‌تان و قطع همه روابط‌تان با این رژیم است.

اعرافی اضافه کرد: مقاومت را حمایت مالی کنید، و در مجامع بین‌المللی همراهی نمایید، دَم فروبستید برخی هم پشت پرده خنجر می‌زنید بعد هم شعار می‌دهید.

وی تصریح کرد: امت اسلام این را نمی‌پذیرد، ملت‌های مسلمان بیدار هستند، همراه حق شوید، و راه آزادگی را بپیمایید.

امام جمعه قم اظهار کرد: اسرائیل هم بداند که در محاصره قرار دارد، این محاصره استمرار پیدا خواهد کرد و مقاومت پایدار خواهد ماند و به فضل الهی سپاه رسول خدا و محور مقاومت و آزادگان جهان اسلام و منطقه آنها را نابود خواهند کرد.

عضو فقیهان شورای نگهبان بیان کرد: ایران با رویکرد جامع، در حال تغییر معادله‌هاست، معادله‌های بزرگ را تغییر داده، این راه ادامه پیدا خواهد کرد و آن انتقام سخت نیز به موقع و هوشمندانه به فضل الهی گرفته خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha